دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۳
«سگ سالي» ‌بلقیس سلیمانی به بازار داستان رسید

رمان «سگ سالی» نوشته بلقیس سلیمانی از سوی نشر زاوش منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در تازه‌ترین اثر داستانی‌ سلیمانی داستانی واقعی براساس وقایعی در دهه 60 در خراسان جنوبی روایت شده است.
 
در بخشی از این رمان آمده است: «اگر شرایط عادی بود حالا عروسی هم کرده بودند و اصلاً چه‌بسا الان بچه هم داشتند. چرا نباید صنم از وضعش باخبر می‌شد؟ حق داشت بفهمد. حدود شش ماه پیش حسینعلی رفته بود تهران، دادالله گفته بود همه پیله کرده‌اند چرا این‌قدر بی‌خیال است، چرا نمی‌رود سر و گوشی آب بدهد. نکند از او خبر دارد.» 

در قسمت دیگری از این کتاب می‌خوانیم: «او که قدم از گوران بیرون نگذاشته چه‌طور برود تهران، تهران آن سر دنیاست، به فرض که رفت، کجا برود. با کی حرف بزند، او که سواد ندارد، اصلاً رفت و خودش هم گم شد، آن‌وقت پیرزن چه‌کار کند.
حسینعلی گفته بود؛ من می‌رم. رفته بود، رفته بود دانشگاه تهران، چه دانشگاهی، درندشت، حتا رفته بود نماز جمعه و به بهانه‌ نماز جمعه همه‌ دانشگاه را گشته بود…»

بلقیس سلیمانی، نویسنده و منتقد ادبی، فارغ‌التحصیل رشته فلسفه در مقطع کارشناسی ارشد ‌است. وی که برخی از داستان‌هایش به زبان‌های انگلیسی، ایتالیایی و عربی ترجمه شده‌اند، داوری جایزه‌های ادبی مانند «جشنواره بین‌المللی برنامه‌های رادیویی» و «جایزه منتقدان و نویسندگان مطبوعاتی» را بر عهده داشت.

«هنر و زیبایی از دیدگاه افلاطون»، «بررسی وضعیت کمی و کیفی ادبیات داستانی در دهه هفتاد»، «تفنگ و ترازو: در نقد و بررسی ادبیات دفاع مقدس»، رمان «بازی آخر بانو»، مجموعه داستان «بازی عروس و داماد»، رمان «خاله بازی»، رمان «به هادس خوش آمدید»، رمان «نارسیده ترنج» و مجموعه داستان «پسری که مرا دوست داشت» از آثار این نویسنده به شمار می‌آیند. 

وی با رمان «بازی آخر بانو» توانست جوایزی همچون «جایزه ادبی مهرگان» و «جایزه ادبی اصفهان» را در سال 1385 به دست آورد. 

رمان «سگ سالی» نوشته بلقیس سلیمانی در 122 صفحه، به قیمت هفت هزار تومان از سوی نشر زاوُش به  چاپ رسید./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها