شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۱
تابلوی مزار نویسنده اتریشی به سرقت رفت

تابلوی مزار توماس برنهارد نویسنده فقید اتریشی که در سال 1989 در گورستان گرینتسینگر به خاک سپرده شده، توسط سارقان به سرقت رفته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری اتریش، این تابلو دربرگیرنده نام سه نفری است که در این قبر آرمیده‌اند؛ یعنی توماس برنهارد، هدویگ اشتاویانیسک مهمترین شخصیت زندگی توماس برنهارد و همسرش فرانتس که در سال 1944 دار فانی را وداع گفت. به گفته پتر فابیان برادر ناتنی توماس برنهارد ماجرای این سرقت مدتی پیش اتفاق افتاده اما خبر آن به تازگی در جراید منتشر شده است.

پتر فابیان همچنین افزوده است که ماجرای این سرقت را به پلیس گزارش داده است. در حال حاضر بر روی صلیب بالای این مزار یک ورقه کاغذ چسبانده شده که روی آن تاریخ تولد و وفات توماس برنهارد، هدویگ اشتاویانیسک و همسرش فرانتس درج شده و به این مطلب اشاره شده که تابلوی اصلی به سرقت رفته است.

از قرار معلوم فابیان در فکر جایگزین کردن یک تابلوی جدید برای مزار این نویسنده نیست. وی در این زمینه اظهار داشت: نصب یک تابلوی جدید تنها به سارقان کمک می‌کند تا دوباره اقدام به دزدی کنند. پیشتر بر روی این مزار یک صلیب بسیار زیبا و گران‌قیمت دوران باروک قرار داشت که به شکل وحشیانه‌ای تخریب شد.

نیکلاس توماس برنهارد 9فوریه 1931 در هرلن متولد شد و 12 فوریه 1989 در گموندن درگذشت.در سال‌های دهه 1980 وی در سطح بین‌المللی به یکی از نویسندگان برجسته اتریشی و یکی از مهمترین نویسندگان دنیای آلمانی زبان بدل شد. برنهارد در سال 1970 موفق به دریافت جایزه گئورگ بوشنر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها