شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶
انتشار «نقش اول» و «پرده آخر» در آخرین روز برگزاری جشنواره تئاتر فجر

کتاب‌های «نقش اول» شامل گزارش تصویری از روند برگزاری سی‌ودومین جشنواره تئاتر فجر به همراه تصاویری از پوسترهای تئاتر و «پرده آخر» دربرگیرنده آثار برگزیده مسابقه عکس تئاتر در این دوره از جشنواره، در آخرین روز برپایی جشنواره تئاترفجر منتشر شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، کتاب «نقش اول» با ترجمه مولود صادقی‌فر، طرح جلد خیام مویدی و صفحه آرایی مریم شیرزاد به صورت دو زبانه انگلیسی و فارسی از سوی دبیرخانه جشنواره سی ودوم تئاتر فجر منتشر شد. 

کتاب «پرده آخر» نیز حاوی مجموعه آثار برگزیده مسابقه عکس تئاتر در سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر است. 

در کتاب «نقش اول» بخش‌های مجزایی به معرفی هیات داوران، عکس‌هایی از روند داوری‌ها، آثار و نمایشگاه پوستر؛ و تصاویر پوسترهای منتخب جشنواره سی و دوم تئاترفجر، اختصاص دارد. بخش ویژه این کتاب نیز به مرور پوسترهای تئاتر زنده‌یاد مرتضی ممیز با یادداشتی از قباد شیوا می‌پردازد. 

در بخش خارج از مسابقه این کتاب نیز به مرور طراحی پوستر تئاتر ایران پرداخته و مجموعه‌ای از پوسترهای قباد شیوا، ابراهیم حقیقی، مهنوش مشیری، عباس سارنج، رضا عابدینی، امیر اثباتی، فرزاد ادیبی، کیانوش غریب‌پور، پدرام حربی، مجید کاشانی، امیر اسمی، جواد آتشباری، ابراهیم حسینی، یحیی پاکدل، محسن ولیحی و هادی معزی درج شده است. 

همچنین «پرده آخر» نیز به صورت دو زبانه، فارسی و انگلیسی، تمام رنگی و در قطع خشتی است. این کتاب شامل مجموعه آثار برگزیده بخش عکس در نمایشگاه این جشنواره است. 

در این کتاب پس از معرفی کوتاهی از داوران، پرونده ویژه‌ای به مرور تاریخچه مسابقات عکاسی تئاتر فجر اختصاص یافته که از سال 69 تا 82 و سال 91 را در خود دارد. 

«نقش اول» در 80 صفحه تمام رنگی و «پرده آخر» در 76 صفحه تمام رنگی منتشر شده‌اند. 

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب‌ها را از طریق دبیرخانه سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر دریافت کنند.

سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از 24 دی شروع شده و تا امروز یعنی 12 بهمن ادامه داشت. دبیر این دوره از جشنواره قادر آشنا بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها