شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۹
هورست مونیش نویسنده آلمانی درگذشت

هورست مونیش نویسنده آلمانی و عضو گروه مشهور «نویسندگان 47» دیروز جمعه 31 ژانویه (11 بهمن) در 95 سالگی چشم از جهان فروبست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، مونیش در برایت برون در شیمزه واقع در ایالت بایرن درگذشت. او با رمان هایی که در مورد فولکس واگن، ب.ام.و و تیسن نوشت، تاریخ معاصر آلمان را مستند کرد. اشتن نادولنی همکار این نویسنده به نقل از پسر مونیش به خبرگزاری آلمان گفت: خداحافظی از مونیش بسیار دوستانه و زیبا بود.

هورست مونیش 8 نوامبر 1918 در زنفتن برگ / نیدرلاوزیتس متولد شد.مونیش در دهه های 50 و 60 با سفرنامه ها و گزارش هایی در مورد شرکت های صنعتی آلمان به شهرت رسید. از جمله مشهورترین آثار او می توان به «شهر اتومبیل» منتشر شده به سال 1951 اشاره کرد که درست 60 سال بعد نسخه کامل آن با عنوان فرعی «رمان فولکس واگن» تجدید چاپ شد.موضوع این رمان سه جلدی در مورد کمپانی ماشین سازی ب.ام.و است و نویسنده برای نگارش آن زمانی 10 ساله را صرف کرد. وی همچنین نویسنده نمایشنامه های رادیویی بسیاری نیز بود.

اشتن نادولنی تازه ترین رمانش با نام «خانه ییلاقی وایتلینگ» را به دوست خود تقدیم کرده بود. به گفته این نویسنده پرفروش، مونیش تا همین اواخر بسیار هشیار و آگاه بود. وی در کتاب «متولد هزار و نهصد و هجده» منتشر شده به سال 1993 اطلاعاتی را در مورد زندگی شخصی خود در اختیار مخاطب قرار می دهد.

مونیش پس از تحصیل در رشته های زبان و ادبیات آلمانی و علوم مطبوعات فعالیت خود را به عنوان شاعر آغاز کرد. نخستین اثر او با عنوان «کشتی دوقلو» دربرگیرنده اشعاری در مورد برادر دوقلوی مونیش است که اندکی پیش ازآغاز جنگ در سانحه ای کشته شد. سرمشق سیاسی این نویسنده هانس ورنر ریشتر موسس گروه 47 بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها