چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۱
تولید بسته آموزشی با همکاری کاسیوی ژاپن

مدیر اجرایی انتشارات فاطمی، از‌ مشارکت انتشارات فاطمی و کاسیوی ژاپن، برای تولید بسته آموزشی، خبر داد.

مهدی ملک‌زاده، مدیر اجرایی انتشارات فاطمی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به ضرورت طرح مبحث ماشین‌ حساب در کتاب‌های درسی ریاضی در مقطع دبستان، اظهار کرد: ارایه برنامه درسی جدید ریاضی از سال 1390 با انتشار کتاب ریاضی اول دبستان آغاز شد. همزمان با این تغییرات، یکی از رویکردهای جدید در تدوین کتاب‌های درسی، ضرورت طرح‌ مبحث ماشین‌های حساب در کتاب‌های درسی ریاضی است.

وی، فرهنگ‌سازی را در ترویج مبحث آموزش ماشین‌حساب‌ها موثر دانست و افزود: با توجه به اهمیت مبحث ماشین حساب در آموزش ریاضی، نیاز به فرهنگ‌سازی در این زمینه بیش از پیش احساس می‌شود. در همین راستا و به منظور ارایه راهکارهای صحیح استفاده از ماشین حساب، انتشارات فاطمی در نظر دارد مجموعه‌ای به نام «دو کلمه حرف ماشین حساب» را برای پایه‌های اول تا ششم دبستان تولید و منتشر کند.

ملک زاده، در بیان هدف تالیف این مجموعه گفت: تغییر دیدگاه معلمان ریاضی و دست‌اندرکاران آموزشی نسبت به استفاده از ماشین حساب به‌عنوان ابزاری شایسته‌ برای مفهوم‌سازی و درک بهتر مفاهیم ریاضی، از مهمترین اهداف تالیف این مجموعه است.

مدیر اجرایی انتشارات فاطمی بیان کرد: آیین رونمايی از اين مجموعه که با همکاری کاسیوی ژاپن تولید شده، همزمان با برپایی نشستی تخصصی در روز 19 بهمن‌ماه، در مجتمع فرهنگی تلاش، برگزار خواهد شد. در اين گرد‌همايی علمی، پروفسور بری کیسان، مدرس آموزش رياضی دانشگاه پرت استراليا و مولفان كتاب‌های درسی، درباره‌ نقش ماشين‌حساب در آموزش رياضی دبستانی سخنرانی خواهند كرد.

ملک‌زاده در پایان افزود:‌ علاقه‌مندان برای شرکت در این آیین، تا تاریخ 16 بهمن‌ماه می‌توانند با شماره‌های 26114845 و 88945545 تماس گرفته و ثبت‌نام كنند. 

آیین رونمایی از بسته آموزشی «دو کلمه حرف ماشین حساب» از ساعت 14 روز شنبه 19 بهمن‌ماه، در مجموعه فرهنگی و ورزشی «تلاش» واقع در خیابان ولی‌عصر (عج)، بالاتر از جام جم، نرسیده به پارک وی، خیابان استقلال برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها