سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۱
ابراهیم‌آبادی، رییس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی شد

رضا فرجی‌دانا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی حسین ابراهیم‌آبادی، از موسسان انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی را به سمت رییس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی منصوب کرد. وی کتاب‌هایی را در زمینه اجتماعی و دانش منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، حسین ابراهیم‌آبادی، پژوهشگر و استاد دانشگاه در حکمی از سوی رضا فرجی‌دانا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به سمت رییس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی منصوب شد و به جای محمدرضا حاتمی نشست. در بخشی از این حکم آمده است: «انتظار می‌رود با توکل به خداوند سبحان، ماموریت و وظایف رییس پژوهشکده را بر پایه قوانین، سیاست‌ها و در چارچوب برنامه‌ها و جایگاه تشکیلاتی مصوب به انجام رسانید.» 

حسین ابراهیم‌آبادی، متولد 1339 در طالقان، دارای دکترای روانشناسی تربیتی از دانشگاه علامه طباطبایی است. وی کتاب و مقاله‌های بسیاری دارد که می‌توان به «مهارت‌های مطالعه و یادگیری»، «آموزش و یادگیری در محیط وب: مقایسه فضای واقعی و مجازی»، «ملاک‌ها و معیارها در تولید و برنامه‌سازی رادیو و تلویزیون، «آموزش در جامعه اطلاعاتی و جامعه مبتنی‌بر دانایی»، «دانشگاه، دگرگونی‌های اجتماعی و رویکردهای جدید یادگیری»، «علوم انسانی و چگونگی انتقال به وضعیت مورد انتظار یا مطلوب» و «سازگاری نامعقول میان کمیت و کیفیت در نظام آموزش عالی و علوم انسانی ایران» اشاره کرد.

این پژوهشگر همچنین سمت‌هایی چون عضویت در هیات علمی پژوهشکده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، عضو شورای پژوهشی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی، سرپرست کارگروه ایران و جامعه اطلاعاتی دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی، عضو کارگروه راهبری تاسیس و توسعه موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران، عضو کمیسیون دایمی هیات امنای پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و عضو موسس و مجری تاسیس انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی را بر عهده داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها