چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۰
نقش یک مولف در کتاب «من عزتم بچه سنگلج»

حمیدرضا شعیری، منتقد ادبی و هنری نقش مهمی در روند تولید کتاب «من عزتم بچه سنگلج» داشته است. این کتاب با همکاری غزاله سلطانی و با روایت پردازی حمیدرضا شعیری تهیه شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، حمیدرضا شعیری، منتقد ادبی و عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس، در ماه‌های قبل از انتشار کتاب «من عزتم، بچه سنگلج» خبر داده بود. 

این نشانه_ معنا شناس ایرانی در شکل‌گیری ساختار این کتاب، طراحی نوع روایت‌ها و نگارش آن‌ها و همچنین تنظیم نهایی این کتاب نقش مهمی را بر عهده داشت. 

نام حمیدرضا شعیری در دهه اخیر و در میان رویدادهای فلسفی، ادبی و هنری بسیار آشناست. وی به تنهایی و یا همراه با اعضای حلقه نشانه ‌شناسی تهران سهم بسیاری در رونق مطالعات بینارشته‌ای در هنر و ادبیات داشته است. 

از میان کتاب‌های تالیفی منتشر شده شعیری می‌توان این آثار را برشمرد: «مبانی معناشناسی نوین»، «تجزیه و تحلیل نشانه – معناشناختی گفتمان»، «ققنوس؛ راهی به نشانه – معناشناسی سیال» و «نشانه – معناشناسی ديداری: نظريه و تحليل گفتمان هنری». 

کتاب‌های «سماع زندگان» اثر ژان پیر پاستوری و «نقصان معنا» آلژیرداس ژولین گرمس، نیز از ترجمه‌های منتشر شده وی هستند. 

«مقالات دومين هم‌انديشی نشانه‌شناسی هنر» و «نامه نقد؛ مجموعه مقالات دومين همايش ملی نقد ادبی با رويكرد نشانه‌شناسی ادبيات» نیز از جمله کتاب‌هایی است که با کوشش و گردآوری شعیری به بازار کتاب راه پیدا کرده است. 

«من عزتم بچه سنگلج؛ شناخت‌نامه عزت‌الله انتظامی» گردآوری غزاله سلطانی در 240 صفحه و بهای 250 هزار تومان از سوی نشر سخن روانه کتابفروشی‌ها شد. 

سلطانی در سال 1388 نیز فیلم مستند «آسمان آبی» را درباره زندگی عزت‌‌الله انتظامی کارگردانی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها