سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۴
یادنامه حشمت‌الله اسحاقی منتشر می‌شود

کتاب «یادنامه استاد حشمت‌الله اسحاقی» از سوی انجمن ادبی فرهنگ منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نقوی، یکی از گردآورندگان کتاب گفت: این کتاب توسط انجمن ادبی فرهنگ گردآوری شده است. از دیگر دست‌اندرکاران تهیه کننده کتاب احمد فرجی و پروانه عزیزی هستند.

نقوی افزود: این کتاب در مرحله جمع‌آوری شعرها و خاطراتی است که دوستان حشمت‌الله اسحاقی نوشته‌اند. کتاب حاضر اول اسفند به ناشر سپرده خواهد شد و تا پایان امسال منتشر می‌شود. کتاب «یادنامه استاد حشمت الله اسحاقی» را احتمالاً انتشارات فصل پنجم منتشر خواهد کرد.

وی توضیح داد: این کتاب چند فصل دارد. فصل اول اشعار منتشر نشده این شاعر را در برمی‌گیرد. فصل دوم زندگی نامه وی است. فصل سوم شامل شعرهایی می‌شود که شاگردان و دوستان اسحاقی درباره او سروده‌اند. فصل آخر کتاب هم به عکس‌های اسحاقی اختصاص می‌یابد. این کتاب در 100 صفحه به چاپ می‌رسد.

حشمت الله اسحاقی متولد 1329 است. وی بیش از 30 سال ادبیات تدریس کرد و 20 سال کلاس‌های حافظ خوانی، مثنوی خوانی و شاهنامه خوانی در فرهنگسراهای شهریار و اندیشه داشت. 

از کتاب‌های مهم وی می‌توان به «دنی بی» اشاره کرد. دیگر آثار او جمع آوری اشعار شاعران شهرستان با نام‌های «طلیعه»، «اتفاق سبز»، «آشنایان ره عشق» و «اندیشه» محسوب می‌شود که در کارنامه ادبی این شاعر به چشم می‌خورد.

کتاب «شرح کامل دیوان حافظ» اثر حشمت‌الله اسحاقی با همکاری امید نقوی نیز سال آینده منتشر می‌شود. اسحاقی 24 دی سال جاری(1392) درگذشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها