یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰
آثار علوم اجتماعی گوی سبقت را از دیگر حوزه‌ها ربود

گزارش آماری منتشر شده از سوی موسسه خانه کتاب از انتشار یک‌هزار و 299 اثر خبر می‌دهد. حوزه اجتماعی از شنبه تا چهارشنبه (21 تا 25 دی‌ماه) با انتشار 235 اثر از دیگر حوزه‌های کتاب پیشی گرفته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، یک‌هزار و 299 عنوان کتاب بر پایه گزارش آماری هفته از شنبه تا چهارشنبه (21 تا 25 دی‌ماه) در بانک اطلاعات موسسه خانه کتاب ثبت شده‌اند که 235 اثر به حوزه علوم اجتماعی اختصاص دارد و بیشترین تعداد کتاب در این بازه زمانی به‌شمار می‌آید.

215 عنوان از کتاب‌های منتشر شده در این حوزه تالیفی و 20 اثر ترجمه هستند. 187 عنوان کتاب برای نخستین‌بار به بازار کتاب می‌آیند و 48 اثر نیز برای چندمین‌بار منتشر شده‌اند. 444 ناشر فعال در این پنج روز کاری، 211 اثر را از تهران و 24 عنوان را نیز از دیگر استان‌ها به بازار کتاب فرستاده‌اند. متوسط شمارگان این 235 عنوان کتاب، یک‌هزار و 972 نسخه و میانگین صفحه‌های آن‌ها 177 صفحه است.

چاپ نخست «تحولات اجتماعی در خانواده ایرانی» نوشته نسرین اسمعیل‌پور میانجی، «تغییرات اقلیمی و سیاست‌های جهانی (با تاکید بر نقش اتحادیه اروپا)» به کوشش طاهر رشیدی و فرشاد قوشچی، «خشونت با کودکان: علل و راهکارها» به‌قلم سحر طاهباز، «روابط ایران و یونسکو (1357- 1387)» به همت مهشید لطیفی‌نیا و محمدرضا سعیدآبادی، «فرهنگ مردم بار» اثر سید حسن حسینی و «لیبرالیسم سیاسی» نوشته «جان رالز» با ترجمه موسی اکرمی برخی از تازه‌های نشر را تشکیل می‌دهند.

چاپ نوزدهم از «اصول سیاست خارجی و سیاست بین‌الملل» به‌قلم سید عبدالعلی قوام، چاپ نوزدهم «بازی‌ها: روانشناسی روابط انسانی» نوشته «اریک برن» با ترجمه اسماعیل فصیح، چاپ نهم «تحلیل تکنیکال در بازارهای سرمایه» اثر «جان مورفی» با ترجمه کامیار فراهانی‌فرد، چاپ دوم «شوق گفت‌وگو و گستردگی فرهنگ تک‌گویی در میان ایرانیان» تالیف حسن قاضی‌مرادی، چاپ چهارم «مکتب دیکتاتورها» به‌قلم «اینیاتسیو سیلونه» با ترجمه مهدی سحابی، چاپ دوم «نظریه‌های اجتماعی نوین» اثر «پرسی کوهن» با ترجمه یوسف نراقی و چاپ هشتم «نظریه‌های شهر و پیرامون» به‌همت محمدحسین پاپلی‌یزدی و حسین رجبی‌سناجردی نیز از آثاری به‌شمار می‌آیند که بازچاپ آن‌ها در موسسه خانه کتاب به‌ثبت رسیده است.

228 زن و 851 مرد مولف، همچنین 81 زن و 171 مرد مترجم در فهرست پدیدآورندگان این هفته جای دارند. 49 اثر در این مدت زمانی بدون قیمت منتشر شده‌اند و پنج عنوان کتاب نیز به‌صورت افست در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها