جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۰
کتابی که استرس دانش‌پژوهان را در امتحانات کم می‌کند

کتاب «101 راه برای خوب امتحان دادن» نوشته «دنیس بینیک» با ترجمه شهلا کاشی‌ها و با هدف کاهش اضطراب و کسب نمرات خوب در امتحانات برای دانش‌پژوهان منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «101 راه برای خوب امتحان دادن» به قلم دنیس بینیک تمام راهکارهایی که دانش‌پژوه برای خوب امتحان دادن به آن نیازمند است را با ترتیب زمانی و قدم به قدم در هشت فصل اصلی بررسی می‌کند.

در فصل نخست کتاب با عنوان «همیشه آماده باشید» آمده است: «در زندگی با انواع مختلفی از امتحان مواجه خواهید شد، حتی وقتی که درستان تمام شده باشد. این که بدانید چطور با این امتحان‌ها که سر راه شما سبز می‌شود برخورد کنید، یک مهارت ویژه مادام العمر است. هم اکنون، آماده کردن خودتان به شما کمک می‌کند تا عادت‌هایی را شکل دهید که یک عمر به شما یاری برساند.»

راهکارها از فصل دوم کتاب شروع و تا فصل هشتم ادامه می‌یابد. عنوان فصل دوم کتاب «بهترین باشید که می‌توانید» است که در این فصل به خوانندگان علاوه بر برنامه‌ریزی زمانی و مکانی رژیم غذایی صحیح، نیاز بدن به چه مقدار خواب و ورزش نیز نوصیه شده است.

«بیشترین استفاده از زمان تان را در مدرسه ببرید» عنوان فصل سوم کتاب است که در آن نکاتی که در کلاس درس حایز اهمیت است، بررسی می‌شود. نویسنده به خوانندگان خود توصیه می‌کند که این نکات را همواره به خاطر داشته باشند.

«به تنهایی تصمیم گرفتن»، «تمرین کار را کامل می‌کند»، «وقت نمایش است»، «انواع امتحان» و «گاردتان را زمین نگذارید» سایر عناوین سر فصل‌های کتاب را تشکیل می‌دهند.

در پایان کتاب نیز نویسنده نکاتی را درباره امتحان دادن آزمون‌های صحیح - غلط، آزمون‌های چهار جوابی، آزمون‌های وصل کردنی، آزمون‌های کامل کردنی و آزمون‌های تشریحی بیان می‌کند.

چاپ نخست کتاب «101 راه برای خوب امتحان دادن» در 80 صفحه، شمارگان 300 نسخه و بهای سه هزار و 500 تومان از سوی انتشارات کلک زرین راهی بازار کتاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها