دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۲
بررسی شعرهای طنز شاعر انگلیسی با حضور احمد پوری

جلسه نقد مجموعه شعر طنز «فقط محض جروبحث» اثر راجر مگاف، طنزپرداز انگلیسی‌زبان، با حضور احمد پوری، علی عبداللهی و سجاد صاحبان‌زند در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، جلسه نقد مجموعه شعر طنز «فقط محض جروبحث» عصر فردا، سه‌شنبه، اول بهمن، از ساعت 17 با حضور احمد پوری، علی عبداللهی و سجاد صاحبان‌زند (کارشناسان برنامه) و همچنین مترجمان اثر در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.

این مجموعه دربرگیرنده 76 قطعه شعر کوتاه و بلند از این شاعر بریتانیایی است. شاعر اغلب مسایل اجتماعی و زندگی روزمره انسان‌ها را در این شعرها دستمایه سرایش قرار داده و گاهی به مسایل عاطفی اما باز هم با رگه‌هایی از طنز پرداخته است و طنز او به نوعی طنز تلخ است.

مگاف متولد 9 نوامبر 1937 است.او سرودن شعر را از دوران تحصیل در دانشگاه آغاز کرده است، اما پس از پیوستن به آدریان هنری و برایان پتن و انتشار دو مجموعه شعر مشترک با آنان، به شهرت بسیاری دست می‌یابد. مگاف از مشهورترین شاعران طنزپرداز ادبیات انگلیسی‌زبان است. وی جایزه ادبی کالماندلی (1983) و دکترای افتخاری دانشگاه «رائه همپتون» و «لیورپول» را به خود اختصاص داده است.

«تابستان با مونیکا» (1967)، «خارج نوبت» (1972) و «کسوف‌های هر روزه» (2002) از آثار این شاعرند.

مجموعه شعر طنز «فقط محض جروبحث» اثر راجر مگاف، در 76 صفحه و با ترجمه یگانه وصالی و وحید روزبهانی از سوی انتشارات مروارید منتشر شده است. 

سرای اهل قلم در خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، شماره 2 واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها