دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۴
آغاجری از «روایت تاریخ در گفتمان پسااستعماری» می‌گوید

سید هاشم آغاجری، ابراهیم توفیق و یعقوب موسوی درباره «روایت تاریخ در گفتمان پسااستعماری» چهارشنبه (دوم بهمن‌ماه) در پژوهشکده تاریخ اسلام سخن می‌گویند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پژوهشکده تاریخ اسلام، گروه روش‌شناشی و تاریخ‌نگاری این پژوهشکده میزگردی با عنوان «روایت تاریخ در گفتمان پسااستعماری» با حضور سید هاشم آغاجری، استاد تاریخ دانشگاه تربیت مدرس، ابراهیم توفیق، جامعه‌شناس و یعقوب موسوی، عضو هيات علمی دانشكده علوم اجتماعي و اقتصاد دانشگاه الزهرا چهارشنبه (دوم بهمن‌ماه) در این پژوهشکده برگزار خواهد کرد. 

مطالعات پسااستعماری یکی از حوزه‌های مطالعاتی جدید درباره مسایل کشورهای جهان سوم است. این نگرش انتقادی به مجموعه‌ای از رهیافت‌های نظری اشاره دارد که با تاکید بر پیامدهای استعمارگرایی به تحلیل گفتمان استعماری می‌پردازد. از سوی دیگر نقد پسااستعماری در پی فهم موقعیت کنونی از طریق بازاندیشی و تحلیل انتقادی تاریخ گذشته است، تاریخی که بیش از آن‌که درباره هند، آفریقا، آمریکای لاتین و اروپا باشد، در برگیرنده دریافت‌های یک‌جانبه غربی درباره غرب و شرق است. 

میزگرد «روایت تاریخ در گفتمان پسااستعماری» از ساعت 16 تا 18 چهارشنبه (دوم بهمن‌ماه) در محل پژوهشکده تاریخ اسلام واقع در خیابان توانیر، خیابان برادران، کوچه شهروز، شماره 9 برگزار خواهد شد و حضور برای تمامی علاقه‌مندان آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها