یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
«یکصد و ده مقاله» برای شناسایی رییس موسسه پژوهش ادیان جهان

کتاب «یکصد و ده مقاله» نوشته دکتر عبدالرحیم گواهی، رییس موسسه پژوهش ادیان جهان، نشان‌دهنده سیر تطور فکری این نویسنده در طول زندگی علمی‌اش است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عبدالرحیم گواهی در پیشگفتار این کتاب درباره علت گردآوری اثر حاضر آورده است: «آدم‌ها یا حداقل اهل قلم را می‌شود از چند چیزشان شناخت: آثاری که تالیف کرده‌‌اند، مقالاتی که به رشته تحریر آورده‌اند و بالاخره آثاری را که برای ترجمه انتخاب کرده‌‌اند و نوع مقدمه‌هایی که بر این ترجمه‌ها نگاشته‌اند. کتاب حاضر هم بخشی از این سه کار بنده است.» 

کتاب حاضر در 110 بخش سامان یافته که نشان‌دهنده تعداد مقالات نویسنده در زمینه‌های مختلف است. 

تلقی غربیان از شرق، راز موفقیت ژاپن، تحولات اقتصادی ایران بعد از انقلاب اسلامی، نقدی بر مفهوم اسلام سیاسی، تمدن و مباحث پیرامون آن از نگاه استاد علامه جعفری(ره)، تاملاتی پیرامون فرهنگ علوم انسانی و «آنه‌ماری شیمل»‌ای که من می‌شناسم، از جمله مقالات موجود در این کتاب محسوب می‌شوند. 

علم و دین از منظر سه حکیم، بررسی ریشه‌های انقلاب اسلامی از منابع غربی، تنوع فرهنگی از نگاه اسلام و ایران، دیپلماسی پیامبر اکرم(ص)، انسان و طبیعت بحران معنوی انسان متجدد، تعامل و تهاجم فرهنگی، خدا و انسان در اسلام و مسیحیت، دین و چالش‌های بین‌المللی و آینده‌پژوهی در غرب، از دیگر مقالات موجود در این کتاب هستند.
 
کتاب «یکصد و ده مقاله» نوشته دکتر عبدالرحیم گواهی با شمارگان هزار نسخه، در یک هزار و 189 صفحه و به بهای 500 هزار ریال از سوی انتشارات کلیدر روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط