شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۰
فصلنامه «صرع وسلامتی» بر پله چهل و دوم

انجمن صرع ایران، چهل و‌ دومین شماره فصلنامه «صرع و سلامتی» را با مدیرمسوولی کوروش قره‌گزلی و سردبیری ویدا ساعی، منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این فصلنامه بیش از 17 مقاله علمی و مطلب خواندنی درباره بیماری صرع به چاپ رسیده است. 

«افسردگی و صرع» عنوان مقاله‌ای است که به‌طور مشترک از سوی یاسمن و زهرا امینی نوشته شده است. نویسندگان در این مطلب، به آماری در انگلیس اشاره کرده و نوشته‌اند: «افسردگی تقریبا از هر 6 نفر، یک نفر را در انگلستان تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. نویسندگان این مقاله، طلاق، سوگ و حوادث تلخ را از جمله علل افسردگی دانسته‌اند.»

اسکن‌های مغزی و رابطه آن با مبتلایان به صرع، نیز عنوان دیگر مقاله علمی و پزشکی این شماره از فصلنامه است. احمد شهید‌زاده، در این مقاله آورده: «پس از مطالعه پرونده  24 فرد مبتلا به صرع لوب گیجگاهی آن‌ها را شکل می‌دهد.صرع لوب گیجگاهی شایع‌ترین نوع موضعی است.»

داستان کوتاه، اخبار انجمن، صرع را فراموش کن، دانش روانشناختی و افزایش شیوع ام اس، صرع و پژوهش‌های تازه ویژه پزشکان، از مطالب خواندنی این شماره از فصلنامه «صرع و سلامتی» است. 

کوروش قره‌گزلی، مدیر‌مسوول فصلنامه، در این شماره در ستون یادداشت با عنوان «زمستان و روز ملی صرع» نوشته: «سال‌های تقریبا طولانی از شروع فعالیت رسمی انجمن در کشور گذشته است، اما متاسفانه یکی از مشکلات این‌گونه انجمن‌ها ایجاد توقع‌های فراتر از توان از طرف برخی از اعضا بوده است. که تصور می‌کنند انجمن باید محلی باشد برای رفع احتیاجات مالی آنان.»

چهل‌ و‌ دومین‌ شماره از فصلنامه «صرع و سلامتی» با شمارگان هفت هزار نسخه در 40 صفحه، به بهای یک‌هزار و 700 تومان از سوی انجمن صرع ایران منتشر شده است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها