چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۹
ایرینا کورشونوف نویسنده کتاب های کودکان و نوجوانان درگذشت

ایرینا کورشونوف نویسنده آلمانی کتاب های کودکان و نوجوانان در 88 سالگی در مونیخ درگذشت./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، کورشونوف 31 دسامبر 1925 از مادری آلمانی و پدری روس در شهر اشتاندال در ایالت زاخسن متولد شد و همانجا رشد کرد. او از سال 1949 تا 1954 در شهرهای گوتینگن و مونیخ در رشته های زبان و ادبیات آلمانی و زبان و ادبیات انگلیسی و تئاتر شناسی تحصیل کرد و از دهه 50 قرن 20 به عنوان روزنامه نگار، مقاله نویس و نویسنده فیلمنامه و کتاب‌های کودکان به موفقیت دست یافت.

کورشونوف در طول حیات ادبی خود آثار بسیاری در زمینه‌های کودک و نوجوان، بزرگسالان و فیلمنامه به رشته تحریر درآورد و موفق به کسب جوایز ادبی بسیاری شد که جایزه توکان (1977)، جایزه رزویتا (1987) و جایزه ادبی هانس کونیگ (2004) از جمله آن هاست. او همچنین عضو انجمن شاعران، مقاله‌نویسان و رمان‌نویسان آلمان نیز بود و سال‌های درازی از اعضای هیات مدیره این انجمن به شمار می رفت.

کورشونوف در دنیای ادبیات کودکان با مجموعه کتاب‌های «واووشل» به شهرت رسید. «خوشبختی بهای خودش را دارد» (1983)، «آوای جغدها» (1985) ، «تصویر آینده» (1992)، «خداحافظی آرام» (2009) از  رمان های این نویسنده هستند که همگی آن ها را انتشارات هوفمان و کمپ  منتشر کرد. آثار این نویسنده به 15 زبان ترجمه شده و 4.5 میلیون نسخه از آن ها در سراسر دنیا به فروش رسیده‌است.

خبر درگذشت این بانوی نویسنده که 31 دسامبر (10 دیماه) درهشتاد وهشتمین سالروز تولدش دار فانی را وداع گفت، به تازگی از سوی ناشرش اعلام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها