سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۸
شناسنامه فنی کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تهیه شد

حجت پیرجاوید، کارشناس عمران کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی گفت: شناسنامه فنی 188 باب کتابخانه عمومی ونهادی استان خراسان رضوی در قالب یک جلد کتاب جداگانه برای هر شهرستان بعد از پنج ماه تلاش از سوی کارشناسان عمران کتابخانه‌های عمومی این استان آماده چاپ شد.

پیرجاوید در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اعلام این مطلب عنوان کرد: شناسنامه فنی کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی بعد از پنج ماه تلاش کارشناسان عمران کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی برای 28 شهرستان استان تهیه شده است.
 
وی افزود: این شناسنامه شامل مشخصاتی مانند نقشه سیستم‌های حرارتی و برودتی، جانمایی‌های متعدد مکان‌های سالن مطالعه و مخزن، موقعیت جغرافیایی کتابخانه‌ها در هر منطقه و فهرست تجهیزات این مراکز است.

کارشناس عمران کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی گفت: این استان؛ نخستین استانی است که اقدام به جمع آوری شناسنامه فنی کتابخانه‌های عمومی و نهادی در کشور کرده است. سال گذشته شناسنامه کتابخانه‌های عمومی استان تهیه شد که شامل مواردی مانند سطح زیربنای کتابخانه‌ها، میزان عضویت، تعداد عناوین و نسخه‌های موجود در این مراکز می‌شد که شناسنامه کلی کتابخانه‌ها بود و این مجموعه شناسنامه فنی این مراکز را  می‌شود.

کارشناس عمران کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی 28 شهرستان دارد که برای هر شهرستان یک شناسنامه کامل از مشخصات فنی همه کتابخانه‌های آن شهرستان تهیه شده است و به صورت جداگانه برای هر شهرستان منتشر می‌شود اما این مجموعه آماری برای ارسال به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به صورت جامع و استانی در قالب یک جلد واحد تهیه هم منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها