دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۹
پرفروش‌ترین کتاب‌های نورومارکتینگ معرفی شدند

سی‌ و چهارمین شماره دو‌ماهنامه «توسعه مهندسی بازار» با مدیرمسوولی پرویز درگی، منتشر شد. مخاطبان در این شماره از ماهنامه، با پرفروش‌ترین کتاب‌های نورومارکتینگ آشنا می‌شوند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این شماره از «توسعه مهندسی بازار»، کتاب‌های The Advertised Mind» ،«Neuromarketing in Action» «Neuromarketing For Dummies» و «Unconscios Branding» به‌عنوان پرفروش‌ترین کتاب‌های نورومارکتینگ معرفی شده‌اند. 

در این نشریه، درباره کتاب «The Advertised Mind» به قلم اریک دوپلسیس، آمده که تمام افرادی که می‌خواهند تبلیغات را درک کنند، یا افرادی که در صنعت تبلیغات کار می‌کنند، می‌توانند از این کتاب بهره‌مند شوند. این اثر، ویژه افرادی است که مجبورند برای محصول یا خدمتشان تبلیغ کنند.

اریک دوپلسیس، در ابتدای کتابش، نحوه کارکرد تبلیغات را توضیح داده، سپس رویکردهای مطالعه ذهن انسان را تحلیل کرده است. وی در این اثر، مدل‌های مختلف روانشناسان درباره یادگیری و حافظه را بررسی کرده است. بررسی ساختار مغز، نورون‌ها و مقایسه یادگیری و احساسات، از دیگر مباحث مطرح شده در این اثر به‌شمار می‌آیند.

کتاب «Neuromarketing in Action» اثر مشترک پاتریک جورجز، آن سوفی، بیل تورتولو و مایکل بادوک است. نویسندگان در مقدمه کتاب مذکور، تاریخچه نورومارکتینگ و نخستین تحقیقات صورت گرفته در این حوزه را بررسی کرده‌اند. 

کتاب «Neuromarketing in Action» به این موضوع اشاره دارد که روش نورومارکتینگ 6 مرحله دارد که شکستن مقاومت مشتری، قانع کردن مغز مشتری، راضی کردن مشتری از طریق احساسات وی، قانع کردن حافظه مشتری، قانع کردن ناخودآگاه مشتری و قانع کردن خودآگاه مشتری است. 

«Neuromarketing For Dummies» نیز دیگر کتاب پرفروش حوزه نورومارکتینگ است که در این دوماهنامه منتشر شده است. این کتاب به قلم مشترک استیو کنگو، آندرو پولمن و پیتر استیدل به رشته تحریر در آمده است.

این اثر، در 6 بخش و 24 فصل، با زبانی ساده به طرح مسایل گوناگون نورومارکتینگ در پنج بعد اصلی شامل اصول علمی نورومارکتینگ، حوزه‌های کاربرد نورومارکتینگ، روش‌ها و تکنولوژی‌های مورد استفاده، راهکارها برای کار کردن با شرکای نورومارکتینگ و اصول اخلاقی و خط مشی نورومارکتینگ پرداخته است.

کتاب «Unconscios Branding» اثر داگلاس فن پرت، دیگر اثر پرفروش این حوزه است که به ناکارآمدی بازاریابی سنتی برای رونق بخشیدن به کسب و کارها اشاره دارد.

محتوای این کتاب، در هفت فصل ارایه شده است که هر فصل یک مرحله از فرآیندی را تشریح می‌کند که به عقیده فن پرت، رفتار مصرف‌کننده را تغییر خواهند داد.

در سی‌ و چهارمین شماره دو‌ماهنامه «توسعه مهندسی بازار» تازه‌های نشر بازاریابی را نیز معرفی کرده است. «اصول، فنون و هنر مذاکره با نگرش بازار ایران»، «بازاریابی به مثابه استراتژی»، «حس برند» و «رفتار مصرف‌کننده» از جمله این آثار به شمار می‌آیند.

مخاطبان در این شماره از «توسعه مهندسی بازار» با اصول بازاریابی و مدیریت کسب‌ و کار مافیا، آینده بازار لوازم آرایشی و استادان بازاریابی ایران در دانشگاه‌های جهان نیز آشنا می‌شوند. 

ارایه گزارشی از میزگرد «بازاریابی خدمات بانکی در ایران؛ راهکارها و توصیه‌ها» و میزگرد «بازاریابی ورزشی؛ ورزش، محبوبیت دولت‌ها و رونق کسب و کارها» از دیگر بخش‌های این نشریه تخصصی است.

سی‌ و چهارمین شماره دوماهنامه «توسعه مهندسی بازار» ویژه آذر و دی‌ماه 92، با مدیرمسوولی پرویز درگی و سردبیری محسن جاوید مؤید، در 68 صفحه، به بهای هشت هزار و 500 تومان از سوی چاپ کامیاب منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها