چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶
نمایشگاه کتاب بوشهر جایی برای ناشران این شهر ندارد!

عبدالرضا جعفری،کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب در این استان با حضور 50 ناشر کشوری گفت: در این نمایشگاه هيچ ناشر بوشهري حضور ندارد.-

جعفری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اعلام این مطلب عنوان کرد: نمایشگاه کتاب استان بوشهر برای نخستین بار از سوی اداره کتابخانه‌های عمومی استان با مشارکت شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده است و به صورت مستمر و متوالی برگزار نمی‌شود.

وی عنوان کرد: نمایشگاه کتاب شهرستان بوشهر از شنبه (14 دیماه) آغاز شده و تا 30 ديماه ادامه دارد كه چهار هزار عنوان و 25 هزار جلد کتاب در موضوع‌های مختلف و عمومی عرضه شده است.

کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: مکان برپایی این نمایشگاه مجتمع 9 دیماه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوشهر است. 

وی درباره حضور ناشران کشوری در این نمایشگاه کتاب عنوان کرد: ناشرانی مانند شیر ماهی، سوره مهر حوزه هنری و قدیانی در این نمایشگاه شرکت کردند. استان بوشهر ناشران مطرحی مانند شروع و دریانورد دارد که در این نمایشگاه حاضر نشدند. 

جعفری اظهار کرد: مسوولیت اجرایی برپایی این نمایشگاه کتاب مشاور مدیر کل کتابخانه‌های استان بوشهر بود، اما این شخص با سپردن برپایی این نمایشگاه به دست یک پیمانکار 50 ناشر تهرانی را وارد نمایشگاه کرده است.

کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر عنوان کرد: به دلیل اطلاع رسانی ضعیف و نداشتن شرایط حضور، هیچ ناشر استانی در این نمایشگاه کتاب شرکت نکرده است و معاون امنیتی و سیاسی استانداری بوشهر در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه هم از حضور نداشتن ناشران استانی گلایه کرد.

وی افزود: اعتراضی از سوی ناشران استانی نشده است اما معاون امنیتی و سیاسی استانداری بوشهر هم خواستار اختصاص یک غرفه اختصاصی برای عرضه کتاب‌‌های ناشران این استان در مراسم افتتاحیه شده بود اما به دلیل اطلاع رسانی نامناسب این امکان فراهم نشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط