یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۰
«فرار» آلیس مونرو در دومین نشست نوبل‌خوانی شهر کتاب

آثار آلیس مونرو، آخرین برنده جایزه نوبل ادبیات با محوریت مجموعه داستان «فرار» وی، در دومین دومین نشست نوبل‌خوانی شهر کتاب بررسی می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دومین نشست نوبل‌خوانی شهر کتاب، از ساعت 16 و 30 دقیقه  یکشنبه، 22 دی برگزار می‌شود. این نشست به تحلیل و بررسی آثار آلیس مونرو با محوریت مجموعه داستان «فرار» اختصاص دارد.

آلیس مونرو، نویسنده 82 ساله کانادایی و برنده جایزه نوبل ادبیات 2013، سیزدهمین نویسنده زنی است که این جایزه را از آنِ خود کرده‌ است. تاکنون 14 مجموعه داستان کوتاه از وی منتشر شده که همگی پرتره‌هايی روانشناسانه از روابط زنان و مردان معمولی جامعه اونتاریو کانادا، زادگاه مونروست. او پیش از این نیز جوایز متعددی از جمله جایزه من بوکر سال 2009 را به خود اختصاص داده بود.

مجموعه داستان «فرار» نیز در ایران با ترجمه مژده دقیقی منتشر شده است. پیش از این مژده دقیقی مترجم این کتاب درباره «فرار» به «ایبنا» گفته بود: «مونرو نویسنده توانایی است و شاید بتوان او را توانا‌ترین نویسندگان معاصر داستان کوتاه دانست. مجموعه «فرار» هشت داستان کوتاه از این نویسنده کانادایی را در خود جای داده است که با وجود این‌که نام داستان کوتاه را به یدک می‌کشند،‌ اما از لحاظ فرم و محتوا به رمان نزدیک شده‌اند.»

مجموعه داستان «فرار» را مژده دقیقی ترجمه و انتشارات نیلوفر منتشر کرده است.

فرشته احمدی مهمان ویژه‌ این جلسه است و مدیریت نشست را بلقیس سلیمانی بر عهده دارد. 

مرکز فرهنگی شهر کتاب در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط