یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۵
«رشد، نمو وتغذیه» در جهان نظیر ندارد!

محمود شیخ، نویسنده و مترجم حوزه تربیت بدنی از تالیف کتاب «رشد، نمو و تغذیه» خبر داد و آن را به دلیل درهم آمیختن دو مقوله تغذیه و رشد، کتابی بی‌نظیر در سراسر جهان دانست.-

دکتر  شیخ در گفت‌وگو با خبرگزار کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: تاکنون کتاب‌های متعدد و متنوعی با موضوعات تغذیه، رشد و نمو به طور جداگانه نوشته و ترجمه شده است اما کتاب «رشد، نمو و تغذیه» که من آن را با همکاری دکتر اشتری و خانم عباسی تالیف کردم نه تنها در ایران، بلکه در سراسر جهان بی‌نظیر است، چون توانسته بین دو مقوله مهم «تغذیه» و «رشد و نمو» فصل مشترکی ایجاد کند و این دو مبحث را با هم درآمیزد.

وی افزود: من این مبحث را یک دوره در دانشگاه تدریس می‌کردم؛ درسی اختیاری که در گرایش رشد و تکامل یادگیری حرکتی قرار دارد. وقتی می‌خواستم چنین درسی را به دانشجویانم بدهم، منبعی برای تدریس موجود نبود بنابراین، به این فکر افتادم که کتابی را در این باره تهیه کنم. پیش از این کتاب‌هایی در باره رشد و تغذیه به طور جداگانه وجود داشت اما کتاب رشد و تغذیه با هم موجود نبود.

دکتر شیخ اظهار کرد: من و همکارانم در این کتاب، اثر تغذیه را در رشد از پیش از تولد توضیح داده‌ایم؛‌یعنی از هنگام تشکیل نطفه یک بررسی 9 ماه و چند روزه را انجام داده و بعد از تولد هم این تاثیر را در دوره‌های شش ماهه بررسی کرده‌ایم. شش ماهه نخست شامل دوره شیرخواری کودک است و سپس مطالب کتاب تا دوره بلوغ را دربر می‌گیرد.

این دانشیار دانشگاه تهران که تاکنون 15 تالیف و ترجمه به قلم او منتشر شده است، ادامه داد: کتاب «رشد، نمو و تغذیه» دارای تصاویر، نمودارها و جدول‌هایی است تا مخاطب می‌تواند از آن به عنوان یک اثر کاملا کاربردی استفاده کند.

به گفته دکتر شیخ، این کتاب که اکنون از سوی انتشارات دانشگاه تهران در دست چاپ قرار دارد، هم یک منبع درسی ویژه دانشجویان رشته تربیت بدنی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری است و هم برای دانشجویان رشته‌ پرستاری و رشته‌های بالینی‌ مناسب است. همچنین همه خانواده‌های ایرانی می‌توانند از مطالب این اثر بهره ببرند، زیرا هم به قلمی روان نگارش شده است و هم در آن جدول‌هایی وجود دارد که یک فرد می‌تواند بر اساس آن‌ها دریابد که بر اساس چه نوع تغذیه‌ای باید از چه میزان رشد برخوردار باشد. کتاب « رشد، نمو و تغذیه» تا انتهای سال 92 منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط