شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴
سیستم آموزش هنرهای بومی ایران آسیب‌شناسی می‌شود

نشست تخصصی «ارایه يافته‏‌های طرح پژوهشی آسیب شناسی آموزش هنرهای بومی ملی در دوره معاصر» فردا یکشنبه 15 دی با سخنرانی مینا صدری، عضو هیات علمی دانشگاه تهران، در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود. این پژوهش به صورت کتاب نیز از سوی انتشارات این پژوهشگاه منتشر خواهد شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، در این نشست که از سوی گروه مطالعات هنر و ادبيات پژوهشکده هنر و رسانه این پژوهشگاه برگزار می‌شود، مينا صدری، استادیار پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران، مجری طرح، به بررسی آسیب ‏شناسی آموزش هنرهای سنتی در دوره معاصر می‌‏پردازد. 

مبنای نظری اين پژوهش کتاب‌ها و رساله‏‌های آموزشی متعلق به قرون 9 تا 11 هجری است كه بر مبنای آن، اصول آموزش هنرهای سنتی در گذشته و در دوره معاصر تحليل خواهد شد. 

نظام آموزش و شیوه‏‌های تدریس هنرهای سنتی در دوره‏‌های مختلف و چگونگی حفظ، گسترش و تکوین هنرهای سنتی با توجه به نظام مناسب برای آموزش اين هنرها، از مباحث اين نشست است. 

همچنين با ارایه يافته‏‌های پژوهش، نقاط ضعف موجود در عرصه آموزش هنرهای سنتی در دوره معاصر شناسایی شده و برای رفع معضلات و چالش‏های پيش‌ رو در زمينه آموزش هنرهای بومی با تأكيد بر نگارگری، راهكارهای پيشنهادی ارایه می‌‏شود. 

این پژوهش از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در قالب کتاب منتشر خواهد شد. 

اين نشست از ساعت 10 تا 12، یکشنبه، 15 دی برگزار می‌شود. 

پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در خيابان وليعصر (عج) پایين تر از ميدان وليعصر (عج) خيابان دمشق، شماره 9 واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها