شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۷
بازچاپ کتاب «آزمایشگاه ارگونومی صنعتی»

موسسه انتشاراتی جهان جام جم، چاپ دوم کتاب «آزمایشگاه ارگونومی صنعتی» را به قلم علی ابوالفضلی و سیدرسول بهارانچی، راهی بازار نشر کرد. این اثر، بازتابی از تحقیقات ارگونومی به‌ویژه در حوزه‌های صنعتی و نظامی است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «آزمایشگاه ارگونومی صنعتی» حدود 38 دستگاه آزمایشگاهی را که برای اندازه‌گیری شاخص‌های انسانی در ابعاد مختلف به‌کار گرفته می‌شوند، بررسی و دستورالعمل آزمایش‌های هر کدام را به‌طور جداگانه تشریح کرده‌است.

دستگاه‌های پایداری روانی، آزمایش حس، کنترل ادراک تصویری، پلک‌زنی چشم برای سنجش خستگی، کنترل دستی و توجه در رانندگی، کار و انرژی، شنوایی‌سنج، نورسنج دیجیتالی، ترکیب رنگ‌ها، لوکس‌متر، چابکی دستها با آزمایش مینه سوتا و تنفس‌سنج دیجیتالی، از جمله دستگاه‌های معرفی شده در این کتاب به‌شمار می‌آیند.

این کتاب در 9 فصل تنظیم شده‌است. «آزمایشهای روان‌ـ‌حرکتی»، «آزمایشهای کارسنجی و نیروسنجی»، «آنتروپومتری و تحلیل محل کار»، «آزمایشهای اندازه‌گیری شاخص‌های دما»، «آزمایشهای صدا و شنوایی‌سنجی»، «آزمایشهای نور و بینایی‌سنجی»، «آزمایشهای مهارت‌سنجی»، «آزمایشهای مینه سوتا» و «آزمایشهای فیزیولوژیکی کار و خستگی» عناوین فصول نه‌گانه این اثر را تشکیل می‌دهند.

علاقه‌مندان علم ارگونومی، مهندسان صنایع و بهداشت حرفه‌ای، طراحان و روانشناسان صنعتی، محققان و مدرسان دانشگاه، مخاطبان این اثر علمی را شامل می‌شوند.
در بخشی از مقدمه این کتاب، درباره ضرورت تالیف آن آمده‌است: «امروزه علم ارگونومی، در همه زمینه‌های صنعتی، بهداشتی، روانشناسی، نظامی و شهرسازی کاربرد دارد و از علوم و فنون مختلف بهره می‌گیرد، به‌طوری‌که این علم را چندرشته‌ای نامیده‌اند.» 

چاپ دوم کتاب «آزمایشگاه ارگونومی صنعتی» با شمارگان یکهزار نسخه در 160 صفحه به قیمت پنج هزار و پانصد تومان از سوی موسسه انتشاراتی جهان جام جم راهی بازار نشر شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها