شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۰
تحقیق در عملیات نرم، در بازار کتاب

کتاب «تحقیق در عملیات نرم (رویکرد‌های ساختار‌دهی مساله)» ‌با تاکید بر شناسایی و بررسی ابعاد مختلف روش‌های حل مساله، به همت انتشارات سازمان مدیریت صنعتی به بازار نشر عرضه شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ کتاب «تحقیق در عملیات نرم (رویکرد‌های ساختار‌دهی مساله)» عنوان اثر مشترکی از عادل آذر، رییس مرکز آمار ایران،‌ فرزانه خسروانی و رضا جلالی است. 

این کتاب در 12 فصل، به معرفی تحقیق در عملیات نرم و سیر دگرگونی پارادایم‌های تحقیق در عملیات پرداخته، روش‌شناسی‌های تحقیق در عملیات نرم را واکاوی و رایج‌ترین و کاربردی‌ترین رویکردهای نرم را مورد بررسی قرار می‌دهد.
 
چهار فصل نخست این اثر با عنوان‌های «تحقیق در عملیات نرم»، «متدولوژی سیستم‌های نرم»،‌ «تحلیل و توسعه گزینه‌های استراتژیک» و «استراتژی مذاکره و بازتاب مفاهمه» به مباحثی مانند روش‌های مدل‌سازی سنتی، تعریف بنیادین از سیستم،‌ نقش‌های مشارکت‌کنندگان و نقشه‌های شناختی فردی اشاره دارند.
 
فصل‌های پنجم تا هشتم، با محوریت «رویکرد گزینه استراتژیک»، «تحلیل استواری»، ‌«نگاشت شناختی» و «تئوری درام و تحلیل تقابلی» به مباحث مرتبط با پویا‌شناسی رویکرد گزینه استراتژیک،‌ استواری آینده چندگانه،‌ تفاوت استراتژی استوار با دیگر استراتژی‌ها و یک تئوری بر پایه معضلات پرداخته‌اند. 

چهار فصل پایانی کتاب حاضر نیز، به طرح مباحثی درباره «مدل‌سازی ساختاری تفسیری»،‌ «تحلیل عملکرد‌-اهمیت»، «فرآیند تحلیل شبکه‌ای» و «تکنیک دیمتل» اختصاص دارند. 

در این کتاب، با اشاره به چهار پارادایم‌ موثر بر موضوع تحقیق در عملیات نرم، نوشته شده: «از زمان شکل‌‌گیری مفهوم تحقیق در عملیات نرم تاکنون،‌ چهار پارادایم بهینه‌سازی، تفسیری، انتقادی و‌ پسامدرن مینجرز، بیشترین تاثیر را در جهت‌دهی تفکرات و رویکرد‌های غالب آن داشته‌اند.»

چاپ نخست کتاب «تحقیق در عملیات نرم (رویکرد‌های ساختار‌دهی مساله)» با شمارگان یک‌هزار نسخه‌ در 368 صفحه، به بهای 12 هزار و 500 تومان به همت انتشارات سازمان مدیریت صنعتی منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها