دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳
تاریخ شفاهی سردار رودکی نوشته شد

محمدمهدی بهداروند که به تازگی خاطرات تاریخ شفاهی «محمدنبی رودکی» را به پایان برده، این خاطرات را برای تایید به رودکی سپرده است.-

محمدمهدی بهداروند به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: تاریخ شفاهی سردار «محمدنبی رودکی» با عنوان «تا صبح اشراق» را به تازگی به پایان برده‌ام.

وی درباره اهمیت ثبت خاطرات محمدنبی رودکی توضیح داد: وی از فعالان انقلابی است و پس از وقوع انقلاب اسلامی، در سال 1359 مبارزه‌هایی با گروه‌های ضد انقلاب در غرب کشور داشت که در جریان این مبارزه‌ها مجروح هم شد.

بهداروند با اشاره به این که سردار رودکی در ابتدای جنگ تحمیلی هم فرماندهی تیپ امام سجاد(ع) استان فارس و از سال 1361 فرماندهی لشگر 19 فجر را بر عهده داشت، اظهار کرد: وی در کنار فرماندهان شهیدی چون حاج ابراهیم همت فرمانده (لشگر27 محمد رسو‌ل‌الله)، حاج مهدی باکری (فرمانده لشگر 31عاشورا) و حاج حسین خرازی فرمانده (لشگر 14 امام حسین(ع)، حاج احمد کاظمی (فرمانده لشکر 8 نجف) و مهدی زین‌الدین (فرمانده لشگر 17 علی ابن ابی‌طالب (ع) خدمت کرد.

این پژوهشگر حوزه دفاع مقدس افزود: فرماندهی تیپ امام سجاد (ع)، فرمانده لشگر فجر، فرماندهی لشگر7 ولیعصر (عج) استان خوزستان، بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح و جانشین شهید امیر سپهبد صیاد شیرازی برخی  سمت‌های اجرایی وی هستند.

وی با بیان این‌که خاطرات تاریخ شفاهی رودکی در حدود 500 صفحه تدوین شده است، گفت: این خاطرات اکنون در اختیار سردار رودکی است تا اطلاعات آن را تایید کند. پس از این، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس (پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس) نیز باید این اثر را برای انتشار مورد تایید قرار دهد.

بهداروند بر ضرورت ثبت خاطرات فرماندهان  در قالب تاریخ شفاهی، تاکید کرد و ادامه داد: ضرورت دارد که خاطرات تمامی قشرهای حاضر در دفاع مقدس به این شیوه ثبت شود. نگارش خاطرات در این قالب، منبع خوبی را در اختیار سایر پژوهشگران و داستان‌نویسان قرار می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها