جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۰
زبان تخصصی دانشجویان علوم پایه منتشر شد

کتاب «انگلیسی برای دانشجویان رشته مهندسی منابع طبیعی و علوم محیط زیست» به همت سید‌یوسف عرفانی فرد، تالیف شد. انتشارات مرکز نشر دانشگاهی، این اثر را روانه بازار نشر کرده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب حاضر، با هدف تسلط بیش از پیش دانش‌پژوهان حوزه‌های روبه گسترش محیط زیست و منابع طبیعی، به زبان انگلیسی تخصصی، در سه محور و بخش اصلی با عنوان‌های علوم زیست، حیات وحش و آلودگی تنظیم شده است. 

بخش نخست با عنوان «مطالعات محیط زیست» به بررسی ظرفیت برد پارک‌ها و مناطق حفاظت‌شده، تاثیر فعالیت‌های انسانی بر محیط زیست و شكل‌های زیستی گیاهان در تالاب‌ها اختصاص دارد.

«حیات وحش» عنوان فصل دوم این اثر است که در آن مباحث و واژگان تخصصی مرتبط با موضوعاتی مانند مرغان دریایی در محیط زیست اقیانوسی، حفاظت از حیات وحش در محیط‌های ناهمگن، تاثیر تاریخ بر حیات وحش و زیست‌شناسی حفاظت، گنجانده شده است.

در بخش سوم نیز، متون مربوط به موضوع آلودگی شامل گرمایش جهانی، باران اسیدی، منابع اصلی آلودگی هوا و منابع آلودگی خاک بررسی شده‌اند. 

در هر درس از این کتاب دانشگاهی، تلاش شده تا تمام بخش‌ها شامل واژه‌نامه موضوعی، متن اصلی و تمرین‌ها با موضوع درس ارتباط كامل داشته باشند. همچنین در هر فصل، قسمتی برای مطالعه آزاد نیز گنجانده شده است.

دانشجویان كارشناسی و كارشناسی ارشد مهندسی منابع طبیعی و علوم محیط زیست و رشته‌های مرتبط با محیط زیست و همچنین كارشناسان محیط زیست، مخاطبان اصلی این کتاب را شامل می‌شوند. 

کتاب «انگلیسی برای دانشجویان رشته مهندسی منابع طبیعی و علوم محیط زیست» با شمارگان 500 نسخه در 240 صفحه، به بهای هفت هزار و 900 تومان از سوی مرکز نشر دانشگاهی منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها