جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷
بیکاری عامل تداخل صنفی شده است

مسوول چاپخانه دیجیتال صراط در اقلید استان فارس تداخل فعالیت واحدهای کوچک خدمات رایانه‌ای با چاپخانه‌ها را در عاملی چون بیکاری توصیف کرد.-

سیدمحمود نجفی ابرقویی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان کرد: واحدهای خدمات رایانه‌ای تنها جواز تایپ دارند ولی به طور غیرقانونی به چاپ و کپی اوراق هم مشغولند.

وی ادامه داد: خدمات این واحدها با فعالیت صنف چاپخانه‌داران در تداخل است و مسوولان دولتی تاکنون نسبت به تعیین حدود کار آنان اقدام نکرده‌اند. البته این تداخل ناشی از بیکاری جوانان است و آنان مجبور از این راه امرار معاش کنند.

مسوول چاپخانه دیجیتال صراط با اشاره به رکود تولیدات چاپی ناشی از افزایش بهای کاغذ، عنوان کرد: مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رونق دوباره چاپخانه‌ها باید حمایت‌هایی مانند وام بانکی با سود پایین برای به روز رسانی دستگاه‌های چاپ و ایجاد زمینه بیمه آسان برای کارگران چاپخانه‌ها را فراهم کنند. اینک 30 درصد حقوق کارگران به بیمه آنان تعلق دارد این در حالی است که آنان حقوق کارگری یعنی کف حقوق را دریافت می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا در چاپخانه صراط کتاب هم چاپ می‌کنید؟» گفت: اقلید شهر کوچکی است و نویسنده بومی ندارد. بنابراین، فرصت چاپ کتاب هم از چاپخانه‌داران این شهر گرفته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط