یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰
«روش‌های میدانی در سنجش از دور» بررسی شد

«روش‌های میدانی در سنجش از دور» عنوان اثری نوشته راجر ام. مک‌كوی است که رضا جعفری، ‌آن‌را به فارسی ترجمه کرده است. این کتاب از سوی مرکز نشر دانشگاهی چاپ و روانه بازار نشر شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، كتاب حاضر، به‌عنوان یكی از كتاب‌های كمک‌‌درسی در زمینه سنجش از دور، در دانشگاه‌های معتبر خارج از كشور تدریس می‌شود.

«روش‌های میدانی در سنجش از دور» راهنمای مختصر و مفیدی است كه محقق را مرحله به مرحله در برنامه‌ریزی و اجرای كار میدانی مرتبط با انواع مختلف پروژه‌های سامانه‌های اطلاعات جغرافیایی (GIS) و سنجش از دور (RS ) هدایت می‌كند.
 
در این اثر دانشگاهی، چگونگی تعیین اهداف در كارهای میدانی، مراحل نمونه‌برداری، مكان‌یابی با استفاده از GPS، انتخاب و استفاده از روش‌های اندازه‌گیری مناسب برای جمع‌آوری داده‌های طیفی و مطالعه پوشش گیاهی، خاک، آب و مناطق شهری به‌ تفصیل بیان شده است.

كتاب حاضر، شامل 9 فصل است. نویسنده در فصل نخست، خوانندگان را با مشكلات و اهداف در كار میدانی سنجش دور، آشنا می‌کند و در فصل دوم، نمونه‌برداری در روی زمین را مورد بررسی قرار داده است.

فصل‌های سوم تا ششم کتاب به «مكان‌یابی در روی زمین»، «طیف‌سنجی میدانی»، «جمع‌آوری داده‌های موضوعی در روی زمین» و «اندازه‌گیری پوشش گیاهی» اشاره دارند.

«خاک و مواد سطحی دیگر» عنوان فصل هفتم از این کتاب دانشگاهی است که در آن دانشجویان مهندسی محیط زیست و زمین‌شناسی با انواع خاک و چگونگی کار بر روی آن‌ها، آشنا می‌شوند.

«منابع آب و پوشش برف» و «به‌كارگیری مفاهیم كار میدانی در پروژه‌های شهری» عناوین دو فصل پایانی این کتاب علمی هستند که  به برف و منابع آبی موجود در محیط زیست و محیط شهری پرداخته‌اند.

کتاب «روش‌های میدانی در سنجش از دور» با شمارگان 500 نسخه در 200 صفحه، به بهای 6 هزار و 210 تومان از سوی مرکز نشر دانشگاهی به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها