چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۶
سه نویسنده ایرانی، برنده جایزه «اریک سامر» شدند

سه دانشمند و نویسنده ایرانی در حوزه برق و الکترونیک، برنده جایزه بین‌المللی «اریک سامر» یکی از معتبرترین جوایز حوزه مهندسی برق و الکترونیک، متعلق به انجمن ارتباطات (IEEE) شدند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از انجمن مهندسین و برق الکترونیک ایران،‌ دکتر سیاوش الموتی، دکتر حمید جعفرخانی و دکتر وحید تارخ،‌ به واسطه تلاش مشترکشان در حوزه ارتباطات بی‌سیم،‌ جایزه «اریک سامر» انجمن مهندسان برق و الکترونیک را از آن خود کردند. 

سیاوش الموتی، فارغ‌التحصیل رشته مهندسی برق از دانشگاه بریتیش کلمبیا (در ونکوور کانادا) است. وی پیش از این، مدیر تحقیق و توسعه گروه موبایل وایرلس CTO در وودافون انگلستان بود و در حال حاضر مدیر گروه R&D در اپراتور موبایل وودافون است.

الموتی تاکنون بیش از ۲۰ حق اختراع در زمینه‌های کاربردی ارتباطات بی‌‌سیم و طراحی سیتم‌های بی‌سیم را به نام خود ثبت کرده و مقاله‌ها و گزارش‌های فراوانی در دهه گذشته در انجمن IEEE و سازما‌ن‌های مختلف برای مخاطبان تخصصی در سطح آمریکا و عرصه بین‌المللی ارایه کرده است. 

انجمن ارتباطات IEEE، در سال 2002 وی را به‌عنوان نویسنده یکی از ۵۷ مقاله مهم تمام تراکنش‌هایش در ۵۰ سال گذشته، اعلام کرده بود. 

دکتر حمید جعفرخانی، متولد سال 1345 تهران و استاد دانشگاه کالیفرنیا در ایروین و همچنین قائم مقام موسسه Center for Pervasive Communications & Computing است. 

حمید جعفرخانی، در سال 2002 موفق به دریافت جایزه بهترین مقاله از ISWC و در سال 2006 موفق به دریافت جایزه UCI Distinguished Mid-Career Faculty برای بهترین تحقیق شد. وی همچنین در سایت ISI، به‌عنوان محقق عالی‌رتبه معرفی شده است. جعفرخانی، بیش از 11 عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف الکترونیک و برق منتشر کرده است. 

دکتر وحید تارخ نیز، استاد دانشکده مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه هاروارد است. وی در حوزه‌های‌ مختلف برق و الکترونیک، آثار متعددی در قالب کتاب و مقاله منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها