یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۷
انجمن بانوان صنعت چاپ به دنبال رسمي شدن فعاليت خود

انجمن بانوان صنعت چاپ ایران در سومین روز از بیستمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران در ديدار با محمودرضا برازش، مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر خواستار همكاري وزارت ارشاد براي برطرف‌شدن مشكل فعاليت رسمي اين انجمن شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ در سومین روز (30 آذرماه) از بیستمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران، انجمن بانوان صنعت چاپ ایران برای برطرف‌شدن مشکلات خود با محمودرضا برازش، مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کردند.

فاطمه بهادری، قائم مقام انجمن بانوان صنعت چاپ ایران با اشاره به برگزاری این نشست گفت: هدف از برگزاری این نشست، تلاش برای ثبت قانونی انجمن بانوان صنعت چاپ بود، متاسفانه تا به امروز مجوز فعالیت رسمی انجمن بانوان داده نشده و پیگیری‌های ما از طریق وزارت کشور به نتیجه نرسیده‌است.

وی ادامه داد: در جلسه امروز از برازش خواستیم که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیر این موضوع باشد و به ما کمک کند، خوشبختانه مدیرکل دفتر امور چاپ نیز نسبت به رسمی شدن این انجمن ابراز تمایل کردند و قول‌هایی را برای حل مشکلات انجمن بانوان صنعت چاپ دادند.

به گفته قائم مقام انجمن بانوان صنعت چاپ این انجمن با سرمایه پنج تن از بانوان و به‌صورت خصوصی فعالیت می‌کند و تا به امروز هیچ کمک دولتی به آن نشده‌است. برای برطرف‌شدن مشکل فعالیت رسمی انجمن علاوه بر کمک مدیرکل دفتر امور چاپ، از عفت شریعتی، مشاور امور بانوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز کمک خواهیم گرفت تا با لطف خداوند و کمک مسوولان مشکلات این قشر مظلوم برطرف شود.

بهادری با اشاره به فعالیت‌های انجمن بانوان صنعت چاپ گفت: براساس قانون، تنها نهادهایی می‌توانند سمینار، کنفرانس و کلاس‌های آموزشی برگزار کنند که برای فعالیت خود مجوز داشته باشند، نبود مجوز جلو اجرای چنین فعالیت‌هایی را از انجمن گرفته که قصد داریم با دریافت مجوز به ادامه این روند پایان دهیم.

وی ادامه: نخستین برنامه انجمن پس از دریافت مجوز، برگزاری انتخابات است تا صنف با اعضای هیات مدیره انجمن آشنا شود و افراد برگزیده در انجمن برای برطرف‌شدن مشکلات بانوان چاپچی اقداماتی را انجام دهند. انجمن بانوان صنعت چاپ اکنون 130  عضو دارد و بدون شک با ثبت رسمی این انجمن بر اعضای آن افزوده خواهد شد.

قائم مقام انجمن بانوان صنعت چاپ ایران در بخش پایانی صحبت‌هایش با گلایه از بانوان چاپچی گفت: از بانوان صنعت چاپ گلایه دارم زیرا هیچ کدام از آن‌ها طی این سال‌ها تماسی با دفتر انجمن نداشته‌اند تا از ما سوال کنند که در این سال‌ها برای انجمن چه فعالیتی انجام داده‌ایم و یا بپرسند  آیا  می‌توانند برای برطرف‌کردن مشکلات ما را یاری دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط