شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۳
«بیومکانیک آسیب‌های عضلانی» در راه است

چاپ دوم کتاب «بیومکانیک آسیب‌های عضلانی» به زودی از سوی انتشارات علم و حرکت منتشر خواهد شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب اثر «ویلیام سی وایتینگ» و «رونالد اف زرنیکه» است که دکتر حیدر صادقی، استاد دانشگاه خوارزمی، آن را با همکاری مهناز رجبیان، فرزانه عنبری و مریم عبداللهی به فارسی ترجمه کرده‌اند. ویراستاری علمی کتاب را نیز دکتر حیدر صادقی انجام داده‌ است.

محور اصلی کتاب «بیومکانیک آسیب‌های عضلانی» بیومکانیک، دستگاه عضلانی اسکلتی-زخم‌ها و آسیب‌ها و دستگاه عضلانی اسکلتی-خواص مکانیکی است.

هدف از چاپ این کتاب نیز توضیح مبانی مکانیکی آسیب اسکلتی- عضلانی برای شناخت بهتر مکانیسم‌های مداخله‌کننده در ایجاد آسیب، اثر آسیب بر بافت‌های اسکلتی- عضلانی و همچنین بررسی چگونگی پیشگیری از آسیب‌ها بر مبنای دانش فعلی در بیومکانیک محسوب می‌شود.

این کتاب شامل هشت فصل با عناوین جنبه‌ها و دیدگاه‌های کلی درباره‌ آسیب، طبقه‌بندی ساختار و عملکرد بافت‌ها بیولوژیکی، بیومکانیک پایه، بیومکانیک بافت و انطباق، مفاهیم آسیب و درمان، آسیب اندام‌های تحتانی، آسیب اندام‌های فوقانی وآسیب‌های سر، گردن و تنه است.

فصل نخست کتاب با مقدمه‌ای از بیومکانیک به عنوان یک موضوع میان رشته‌ای آغاز می شود و ابعاد مکانیکی آسیب را بررسی می کند. 

فصل دوم اساس ساختاری برای آگاهی از عملکرد طبیعی سیستم اسکلتی- عضلانی انسان و چگونگی تأثیرگذاری آسیب بر این عملکرد را فراهم و فصل سوم مفاهیم اصلی بیومکانیکی را برای درک مکانیک آسیب ارایه می‌کند.

فصل چهارم کتاب، دربرگیرنده یک مقدمه از اصول بار اضافی و چگونگی اثرات این اصل بر سازگاری بافت است. در فصل پنجم نیز نویسندگان به بررسی مکانیسم‌های آسیب می‌پردازند. سه فصل پایان کتاب نیز نکات اصلی آسیب‌های ناحیه‌ای را ارائه می‌دهند.

کتاب «بیومکانیک آسیب‌های عضلانی» با شمارگان یک هزار نسخه، در 516 صفحه، به بهای 250 هزار ریال به زودی از سوی انتشارات علم و حرکت به بازار نشر عرضه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط