شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۸
نگاه انتقادی شهریار زرشناس به تمدن غرب در 7 دفتر

مدیرعامل کانون اندیشه جوان از انتشار دانشنامه‌ «اصطلاحات فکری» در ابتدای سال 93 خبر داد._

علیرضا نادعلی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: این اثر پیش از این در قالب واژه‌نامه اصطلاحات فکری از سوی ناشر دیگری منتشر شده بود که در ویراست جدید این دانشنامه مداخل افزایش یافته و اصطلاحات جدیدتری به آن افزوده شده‌اند. 

وی ادامه داد: این دانشنامه ‌اکنون در مرحله نگارش قرار دارد و بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، قرار است ابتدای سال 93 در بازار کتاب عرضه شود. 

نادعلی یادآور شد: مخاطبان کانون اندیشه جوان از 16 سال پیش تاکنون قشر جوان جامعه، به ویژه طلاب و دانشجویان و همه کسانی بوده‌اند که به اندیشه‌ورزی علاقه دارند. این اثر نیز برای این قشر از مخاطبان که به طور آکادمیک به مطالعه علوم انسانی نپرداخته اما به فضای اندیشه علاقه‌ دارند تدوین شده است. 

مدیرعامل کانون اندیشه جوان در ادامه با اشاره به این‌که شهریار زرشناس در هفت دفتر از آثار خود به تاریخ تمدن غرب پرداخته است، گفت: تاکنون چهار دفتر از این مجموعه آماده شده‌اند و تا پایان سال جاری تدوین سه دفتر دیگر نیز به پایان می‌رسد. 

این عضو مجمع ناشران انقلاب اسلامی در پایان اضافه کرد: ما اغلب تاریخ تمدن غرب را بر اساس نوشته‌های نویسندگان غربی مرور می‌کنیم و نگاه انتقادی که درون‌مایه گفتمان انقلاب اسلامی نیز هست، در کتاب‌های تاریخی و دانشگاهی‌‌مان وجود ندارد اما این هفت دفتر از آن جهت اهمیت دارند که با رویکردی انتقادی تمدن غربی را واکاوی می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط