شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۷
اصول طب داخلی هاریسون، در قاب کتاب نشست

هجدهمین ویراست کتاب «اصول طب داخلی هاریسون؛ بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2008» نخستین‌بار به همت انتشارات ارجمند منتشر شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «اصول طب داخلی هاریسون؛ بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2008» به‌عنوان یکی از مهمترین منابع دانشگاهی در رشته پزشکی در سراسر دنیا، حاصل تلاش مشترک فوسی، براون والد، کاسپر، هوسر، لانگو، جمسون و لوسکالزو است.

این اثر به‌طور مشترک از سوی روناک محمدی، مجتبی فایضی‌زاده، اعظم عرفانی‌فر و ایرج نجفی، به فارسی ترجمه شده است.

کتاب «اصول طب داخلی هاریسون؛ بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری» در سه بخش کلی با عنوان‌های «تظاهرات اصلی و علایم بیماری‌‌ها»، «بیماری‌های کلیه و مجاری اداری» و «بیماری‌های ارثی کلیه» به مباحثی مانند ازوتمی و اختلالات ادراری، اختلالات آب و الکترولیت، زیست‌شناسی مولکولی و سلولی کلیه و بیماری مزمن کلیوی می‌پردازد.

گروه نویسندگان این اثر، در تشریح بیماری مزمن کلیوی معتقدند که، CKD یا بیماری مزمن کلیوی، طیفی از فرآیند‌‌های پاتوفیزیولوژیک مختلف را دربرمی‌گیرد که با کارکرد کلیوی غیرطبیعی و افت پیشرونده در میزان فیلتراسیون گلومرولی همراهند.

درمان‌های نارسایی کلیوی مانند دیالیز و پیوند کلیه، از جمله مباحث مهمی است که در این کتاب مطرح شده است. در این‌باره در این اثر دانشگاهی آمده که دیالیزصفاقی به‌عنوان یکی از روش‌های دیالیز ممکن است به‌صورت دیالیز صفاقی سرپایی مداوم، دیالیز صفاقی دوره‌ای مداوم یا ترکیبی از هر دو انجام شود. 

مولفان در این اثر، همچنین به پیوند کلیه به‌عنوان یکی از راه‌های درمان اشاره داشته و آورده‌اند که موثرترین روش درمان نارسایی مزمن پیشرفته کلیه، پیوند کلیه است. تاکنون در سراسر جهان ده‌ها هزار پیوند کلیه انجام شده است.

انواع بیماری‌‌های کلیه مانند بیماری‎های گلومرولی، آسیب عروقی کلیه، سنگ کلیه، عفونت‎های دستگاه ادراری و بیماری‎های ارثی کلیه نیز از دیگر مباحث مهمی است که در این کتاب علمی و دانشگاهی تشریح شده‌اند.
 
نخستین چاپ از هجدهمین ویراست کتاب «اصول طب داخلی هاریسون؛ بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2008» در 344 صفحه، به بهای 13 هزار و 900 تومان از سوی انتشارات ارجمند به بازار نشر عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها