پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۲
شرکت در کارگاه «تاریخ‌نگاری منتقدانه» با مطالعه «شازده حمام»

کارگاه تخصصی «تاریخ‌نگاری منتقدانه» با حضور افسانه نجم‌آبادی، پژوهشگر و استاد دانشگاه هاروارد پنجشنبه (5 دی‌ماه) در سازمان اسناد کتابخانه ملی برگزار می‌شود. پیش از برگزاری در این کارگاه شرکت‌کنندگان باید «خاطرات شازده حمام» اثر محمدحسین پاپلی‌یزدی را مطالعه کنند._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کارگاه «تاریخ‌نگاری منتقدانه» پنجشنبه (5 دی‌ماه) با حضور دکتر افسانه نجم‌آبادی، استاد دانشگاه هاروارد در سازمان اسناد کتابخانه ملی برگزار می‌شود. 

افسانه نجم‌آبادی، نویسنده، پژوهشگر و استاد دانشگاه هاروارد در رشته مطالعات زنان، جنسیت و تاریخ، به‌ویژه مطالعات تاریخی در قرن نوزدهم میلادی در ایران است.

بر اساس این فراخوان از شرکت‌کنندگان خواسته شده تا برای آشنایی مقدماتی با مباحث مطرح در این کارگاه کتاب دو جلدی «خاطرات شازده حمام» اثر دکتر محمدحسین پاپلی‌یزدی را تا زمان برگزاری آن مطالعه کنند. 

کتاب «خاطرات شازده حمام» بخشی از خاطرات دوران کودکی و نوجوانی نویسنده (محمدحسین پاپلی‌یزدی) است. وی در سال 1327 خورشیدی در یزد به دنیا آمد و دوران کودکی و نوجوانی را در آن‌جا به سر برد. این خاطرات که به زبانی شیرین و دلنشین نوشته شده، بازگوکننده گوشه‌ای از اوضاع اجتماعی، زندگی روزانه و فرهنگ مردم شهر یزد در فاصله سال‌های 1330 تا 1340 است.

کارگاه «تاریخ نگاری منتقدانه» از ساعت 9 تا 13 پنجشنبه (5 دی‌ماه) در سازمان اسناد و کتابخانه ملی (آرشیو ملی)، به نشانی میرداماد، انتهای خیابان حصاری، ساختمان آرشیو ملی، طبقه اول برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این کارگاه در انجمن ایرانی تاریخ ثبت نام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها