سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۳
کتاب «وحدت حوزه و دانشگاه» با ویرایش جدید آمد

چاپ دوم کتاب «وحدت حوزه و دانشگاه» به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا اعرافی با ویرایش جدید همزمان با روز وحدت حوزه و دانشگاه(سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح) از سوی انتشارات موسسه اشراق و عرفان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اثر حاضر در چهار بخش با عنوان‌های «حوزه»،«دانشگاه»،«مواجهه حوزه و دانشگاه» و «وحدت یا جدایی» به بررسی عواملی که منجر به وحدت حوزه و دانشگاه می‌شوند، پرداخته است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا اعرافی، نویسنده کتاب، در تعریف «حوزه» به بررسی تطور حوزه‌های علمیه شیعه، رسالت و وظایف حوزه، مزیت‌های تاریخی حوزه‌های شیعه با اشاره به سنت‌های آموزشی، اخلاقی و تربیتی همراه با ذکر مزیت‌های حوزه در دوره معاصر پرداخته است.

وی در بخش دوم با عنوان «دانشگاه» به تعریف پیشینه و عناصر دانشگاه همراه با بیان رسالت و وظایف دانشگاه‌ها در ایران همراه با تشریح مزیت‌های نظام آموزشی و پژوهشی، آسیب‌شناسی دانشگاه و همچنین اسلامی کردن دانشگاه‌ها و الگوی شاخص‌های دانشگاه اسلامی اقدام می‌کند.

در فصل «مواجهه حوزه و دانشگاه» حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی تبارشناسی مواجهه و اهمیت علوم انسانی و اجتماعی در ایران و غرب و بحث امکان‌سنجی ارتباط بین علوم انسانی و معرفت دینی را مدنظر قرار می‌دهد و تعاملات علوم انسانی و دین را تبیین می‌کند.

بخش چهارم کتاب با عنوان «وحدت یا جدایی» به تعریف وحدت، ضرورت و اهداف آن اختصاص دارد و با آسیب‌شناسی وحدت؛ راهبردها و راهکارهای وحدت را متذکر می‌شود. 

یکی از ویژگی‌های کتاب، قلم قوی و تجربیات علمی نویسنده است که تجربه سالیان متمادی مدیریت در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه را در کتاب منعکس کرده است.

یکی از موضوعاتی که نویسنده سعی در تبیین آن دارد، آسیب‌شناسی حوزه معاصر با راه‌های برون رفت و آسیب‌های مربوط به آن است.

چاپ دوم کتاب «وحدت حوزه و دانشگاه» با ویراست جدید به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی با شمارگان سه هزار نسخه، در 292 صفحه و به بهای 100 هزار ریال از سوی انتشارات موسسه اشراق و عرفان منتشر شده است.

27 آذرماه، سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح، در تقویم رسمی کشورمان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شدده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط