دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۸
جلد دوم کتاب «سیمای تهران» رونمایی می‌شود

جلد دوم کتاب «سیمای تهران» به مناسبت یک‌صد و هفتاد و یکمین سالروز گرفته شدن نخستین عکس در ایران در ‌آیین گرامیداشت هفته عکس تاریخی رونمایی می‌شود./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ‌آیین گرامیداشت هفته عکس تاریخی به مناسبت یکصد و هفتاد و یکمین سالروز گرفته شدن نخستین عکس در ایران، با حضور احمد مسجدجامعی، رییس شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از استادان و صاحب‌نظران حوزه عکاسی تاریخی، سه‌شنبه (26 آذرماه) در این سازمان برگزار می‌شود. 

عکس‌های جلد نخست «سیمای تهران» مربوط به دوره زمانی 1274 هجری‌قمری (ورود عکاسی به ایران) تا حدود سال 1300 و شامل 250 قطعه عکس از تهران قدیم است که برخی از آن‌ها  نخستین‌بار منتشر شده‌اند. آقارضا عکاس‌باشی، عبدالله قاجار، پاپازیان، لوییجی پشه و مونتابونه، عکاس ایتالیایی برخی عکاسانی بودند که آثارشان در این کتاب آورده شده بود.

در این آیین، جلد دوم کتاب «سیمای تهران» رونمایی می‌شود، همچنین برپایی نمایشگاه عکس تاریخی، نمایشگاه سند و عکس تاریخی طب سنتی و بافت قدیم مشهد، نمایشگاه عکس سوریوگین و نشست تخصصی، نمایشگاه عکس‌های مرکز اسناد وزارت امور خارجه، نمایشگاه عکس‌های تاریخی (انجمن مجموعه‌داران ایران)، نمایشگاه کتاب‌های منتشر شده در تاریخ عکاسی ایران، نمایش تایم‌لاین، راه‌اندازی عکاسخانه قدیمی، برپایی نمایشگاه عکس قدیمی از سوی انجمن مجموعه‌داران و نشست ساماندهی و مسایل عکس‌های تاریخی از دیگر برنامه‌هایی است که به همین مناسبت در سراسر کشور برگزار خواهد شد. 

آیین گرامیداشت هفته عکس تاریخی و رونمایی از جلد دوم کتاب «سیمای تهران» ساعت 14 سه‌شنبه (26 آذرماه) در سالن اجتماعات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، خیابان آزادی، نبش یادگار امام برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها