دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹
مالیات را ما می‌دهیم سود را مراکز خدمات رایانه‌ای می‌برند!

رییس تعاونی 22 چاپ و نشر استان سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل نداشتن اتحادیه چاپخانه‌داران در زاهدان، مراکز خدمات رایانه‌ای به ارایه خدمات چاپخانه‌ای مشغولند این در حالی است که مالیات را ما می‌دهیم سود را خدمات رایانه‌ای‌ها می‌برند!-

علی‌اکبر مرادقلی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان کرد: اکنون چاپخانه‌های شهرستان زاهدان زیر نظر اتحادیه نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر کار می‌کنند و تاکنون این اتحادیه برای حب مشکل چاپخانه‌داران اقدامی نکرده است.

وی ادامه داد: جای خالی اتحادیه چاپخانه‌داران در زاهدان سبب شدهمراکز خدمات رایانه‌ای تنها با یک چاپگر و رایانه در یک اتاق سه متر در چهار متر سالانه بیشترین سود را ببرند و ما مجبوریم مالیات یک چاپخانه نیمه فعال را هر سال به اداره مالیات بدهیم.

رییس تعاونی 22 چاپ و نشر استان سیستان و بلوچستان درباره وضعیت چاپ در این منطقه گفت: اکنون بسیاری از سفارش‌های چاپی سیستان و بلوچستان در استان‌های دیگر انجام می‌شود؛ این اتفاق به انزوای صنعت چاپ در استان سیستان و بلوچستان انجامیده است. ضرورت دارد مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به این روند پایان دهد.

وی افزود: چاپخانه‌های سیستان و بلوچستان دارای نیروهای متخصص و ماشین‌آلات چاپ‌اند که بقای صنعتگران صنعت چاپ در این استان نیاز به حمایت‌های دولتی و همکاری مسوولان ذی ربط دارد. همچنین ارایه تسهیلات بانکی به چاپخانه‌داران باعث به‌روز شدن امکانات چاپخانه‌ها می‌شود که همگی در برآورد انتظارات اهالی این منطقه خواهد شد.

مرادقلی برای مدیریت بهتر صنعت چاپ در استان سیستان و بلوچستان پیشنهاد داد: اگر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان مدیریت همه فعالیت‌های چاپی این استان را خود بر عهده بگیرد و بر اساس تجهیزات موجود در چاپخانه‌ها، سفارش‌ها را به آنان تحویل دهد و نیروی انتظامی نیز بر ورود سفارش‌های چاپی استان سیستان و بلوچستان تمرکز کند و ورود آن‌ها را به این استان قاچاق اعلام کند. شاهد ابقای صنعت چاپ در استان سیستان و بلوچستان به همت نیروی انسانی و بومی خواهیم بود و دیگر ضروری نیست نیاز‌های این منطقه در دیگر استان‌های ایران برآورده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط