یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶
«خاطرات سید مرتضی نبوی» منتشر شد

کتاب «خاطرات سید مرتضی نبوی» از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با تدوین جواد کامور بخشایش توسط انتشارات سوره مهر به چاپ سوم رسید.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، سید مرتضی نبوی از  فعالان عرصه سیاسی است که زندگی پرفراز و نشیبی را طی کرده و تجربیات زیادی از دوران مبارزات انقلابی دارد. خواندن خاطرات تلخ و شیرین او زوایای جدیدی از زندگی مبارزان و فعالان سیاسی را پیش روی خواننده قرار می‌دهد.

سیدمرتضی نبوی، با بیان خاطراتش در این کتاب بی هیچ تعارفی، بسیاری از جریان‌ها و شخصیت‌های مطرح سیاسی تاریخ معاصر را به چالش کشیده‌ است. وی با وجود مسوولیت‌های مهمی که تاکنون برعهده داشته و موقعیت سیاسی فعلی‌اش به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در این اثر به دور از هر پسند این و آنی و بی ملاحظه منافع شخصی برای ایفای وظیفه در قبال تاریخ به بیان خاطرات و دیدگاه‌هایش می‌پردازد.

خاطرات و تحلیل‌های نبوی با گفت‌و گوهایی مفصل با محمد زین‌العابدینی در فاصله سال‌های 1373 و 1374 ضبط و توسط جواد کامور بخشایش تدوین شده است.

در بخشی از خاطرات سیدمرتضی نبوی در این کتاب آمده‌است: «پس از شکنجه استخوان‌های پاهایم تا ساعت‌ها درد می‌کرد. نمی‌توانستم روی پاهایم بایستم و راه بروم. به حدی که فاصله بین سلول تا اتاق بازجویی را نشسته می‌پیمودم. نمازهایم را هم نشسته می‌خواندم. حتی دستشویی هم نشسته می‌رفتم. زندانیان دیگری هم بودند که وضعشان از من هم بدتر بود. حتی نمی‌گذاشتند بخوابند. از سرِ شب تا صبح صدای آه و ناله آنان به گوش می‌رسید.»

«خاطرات سید مرتضی نبوی» با تدوین و تنظیم جواد کامور بخشایش اول فروردین 1387 توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده و تاکنون به چاپ سوم رسیده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها