یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲
تبیین مهم‌ترین موضوعات هنر از نگاه اهل فلسفه

دوره‌ آموزشی «درآمدی بر فلسفه‌ هنر» با تدریس دکتر مسعود علیا، نویسنده و مترجم حوزه فلسفه هنر در 10 جلسه در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این دوره زمینه‌ای است برای آشنایی با برخی از مهم‌ترین مسایل و موضوعاتی که اهل فلسفه در هنر دیده‌اند. در عین حال، فرصتی است برای آشنایی با جغرافیای فلسفه‌ هنر و برخی گستره‌های مهم‌تر در آن که موضوع کندوکاو فلسفی و نظری قرار گرفته‌اند. 

دکتر مسعود علیا تاکنون 22 عنوان کتاب را ترجمه و تالیف کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به هنر به منزله تجربه، فرهنگ توصیفی فلسفه اخلاق، کشف دیگری همراه با لویناس و مبانی فلسفه اخلاق اشاره کرد.

نظریه‌هایی درباره چیستی و شأن هنر به ویژه در پرتو تحولات هنری غریب دوران ما که اغلب درک متعارف از هنر را زیر و زبر کرده‌اند، تجربه‌ زیبایی‌شناختی یا هنری و چگونگی آن، هستی‌شناسی هنر و اثر هنری، نسبت استتیک(زیبایی‌شناسی) با فلسفه‌ هنر و ارزش هنر در پرتو رویکرد هنجاری به آن، مهم‌ترین مباحثی‌اند که در این دوره بررسی می‌شوند.

این دوره روزهای سه‌شنبه از ساعت ۱۴ تا ۱۶ برگزار می‌شوند و آغاز آن ۲۴ دی ماه است. علاقه‌مندان به حضور در این دوره‌ها تا ۱۵ دی فرصت دارند برای ثبت‌نام در ساعات اداری به مرکز فرهنگی شهر کتاب مراجعه کنند.

مرکز فرهنگی شهر کتاب در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم واقع است. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۸۸۷۲۳۳۱۶ و ۸۸۷۱۷۴۵۸ تماس بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط