یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴
باستانشناسان از چگونگی نیایش مهر در ایران باستان می‌گویند

اسماعیل(احسان) یغمایی، باستانشناس و نویسنده کتاب «اشاراتی به امامزاده‌های تهران، ری و شمیران» چگونگی نیایش مهر در ایران باستان را بر پایه کاوش‌های باستانشناسی بررسی می‌کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، چهارمین نشست تخصصی «تاریخ هنر ایران» با موضوع «چگونگی نیایش مهر در ایران باستان و ساختار معماری مهرکده‌ها» دوشنبه (25 آذرماه) برگزار می‌شود. 

در این نشست، اسماعیل(احسان) یغمایی، باستانشناس و نویسنده کتاب «اشاراتی به امامزاده‌های تهران، ری و شمیران» با توجه به یافته‌های باستانشناسی معرفی جدیدی از کیش مهر ارایه می‌دهد. 

همچنین حمیده چوبک، عضو هیات علمی پژوهشکده باستانشناسی با نگرش بر تمدن و هنر اسلامی در سرزمین ایران بر پایه یافته‌ها و داده‌های دانش باستانشناسی و تاریخ هنر، وحدت، تسلسل، تداوم هنری، داد و ستدهای فن‌آوری و هنری و فرهنگی سرزمین‌های جهان اسلام را بازیابی و بازنمایی می‌کند. 

چهارمین نشست تخصصی «تاریخ هنر ایران» از ساعت 15 دوشنبه (25 آذرماه) در فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولیعصر، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره 1552 برگزار می‌شود و شرکت در این نشست‌ برای علاقه‌مندان آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها