شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳
هیات‌ها را از آفات دور بداریم

«با اهل بیت(ع) بمانیم» به قلم مجید زجاجی کاشانی از سوی انتشارات مرسل کاشان منتشر شد که در آن به روش‌های اداره هیات‌ها اشاره شده‌است./

 حسینعلی پورمدنی، مدیرمسوول انتشارات مرسل در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره این کتاب اظهار کرد: نویسنده این اثر مکتوب به بررسی اخلاق عملی و بایدها و نبایدهای این تشکل‌های فرهنگی ـ اجتماعی اثرگذار که تاکنون از دید بسیاری مغفول مانده‌اند، می‌پردازد.

وی با بیان این‌که کتاب «با اهل بیت(ع) بمانیم» در چهار بخش تنظیم شده‌است، افزود: بخش نخست کتاب با عنوان «دانستنی‌هایی پیرامون علم اخلاق» کلیاتی را درباره این موضوع ارایه داده و نویسنده در بخش دوم به معرفی فضایل و رذایل اخلاقی که باید در هیات‌های مذهبی لحاظ شوند، پرداخته است.

پورمدنی افزود: در بخش سوم به ساختار ظاهری و معنوی هیات‌های مذهبی از جمله آداب و رسومی که باید در این هیات‌ها رعایت شوند و به اهمیت وعظ و خطابه و نیز مداحی در این مجالس اشاره شده‌است.

مدیر انتشارات مرسل درباره بخش چهارم کتاب توضیح داد: این بخش به نکاتی درباره هیات‌های مذهبی پرداخته‌است که از جمله آن‌ها می‌توان به «ارزش گریه با معرفت»، «تکیه‌آرایی و سیاه پوشی مجالس»، «رعایت احترام پیرغلامان اهل بیت»، «مدیریت امور فرهنگی»،«توجه به دوری از تحریفات» و نیز «خرافات در هیت‌های مذهبی» اشاره کرد. 

چاپ نخست کتاب «با اهل بیت بمانیم» با شمارگان یکهزار نسخه، در 224  صفحه و به قیمت 95 هزار ریال از سوی نشر مرسل کاشان وارد بازار نشر شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط