شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴
42 عنوان کتاب تاریخ و جغرافیا منتشر شد

گزارش آماری کتاب هفته از شنبه تا چهارشنبه (9 تا 13 آذرماه) خبر از انتشار یک‌هزار و 267 اثر در تمامی حوزه‌ها می‌دهد. در حوزه تاریخ و جغرافیا این رقم 42 اثر است که نسبت به هفته گذشته تفاوت پنج عنوانی دارد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گزارش آماری کتاب هفته از انتشار 42 عنوان کتاب در حوزه تاریخ و جغرافیا از شنبه تا چهارشنبه (9 تا 13 آذرماه) در بانک اطلاعات موسسه خانه کتاب خبر می‌دهد. یک‌هزار و 267 اثر در تمامی حوزه‌ها در این مدت زمانی به‌چاپ رسیده‌ است. هفته پیش از آن نیز 37 عنوان کتاب در حوزه تاریخ و جغرافیا شمارش شده بود.

30 عنوان از کتاب‌های ثبت شده در این مدت در حوزه تاریخ و جغرافیا، تالیفی و 12 اثر ترجمه‌ است. همچنین از میان 42 عنوان کتاب منتشر شده، 26 اثر برای نخستین‌بار و 16 عنوان نیز برای چندمین‌بار به بازار کتاب عرضه شده‌اند. 350 ناشر فعال، 29 اثر تاریخی و جغرافیایی را از تهران و 13 عنوان کتاب را نیز از دیگر استان‌ها به مخاطبان ارایه کرده‌اند. میانگین شمارگان این 42 عنوان کتاب رقم یک‌هزار و 497 نسخه و متوسط صفحه‌های آن‌ها 318 صفحه شمارش شده است. 

چاپ نخست «تاریخ طبرستان» اثر محمدبن حسن ابن اسفندیار با تصحیح افشین پرتو با ترجمه ابوالفضل تقی‌پور، «تاریخ فشرده خط و خوشنویسی: چگونگی پیدایی و تحول خط از تصویرنگار تا نستعلیق» به کوشش مجتبی قاسملو، «چهار امیرنشین کرد» نوشته «محمدجمیل روژبیانی» به همت محمدرئوف توکلی، «منزلگاه‌های اشکانی» نوشته «ایسیدور خاراکسی» با ترجمه علی‌اصغر میرزایی، «ختم غائله سمیتکو» به‌قلم شرف‌الدین قهرمانی به کوشش میرهاشم محدث و «دریچه‌ای به تاریخ مطبوعات ایلام» به‌قلم خداداد ابراهیمی برخی از کتاب‌های تازه منتشر شده، به‌شمار می‌روند.

چاپ سوم «تاریخ ایران: از رضاشاه تا انقلاب اسلامی» به‌قلم «پتر آوری»، «گوین هامبلی» و «چارلز ملوین»، چاپ ششم «زندگی رضاشاه: از سوادکوه تا ژوهانسبورگ» به کوشش نجفقلی پسیان و خسرو معتضد، چاپ دوم «قم در قحطی بزرگ 1288 قمری» به‌همت «جان گرنی» و منصور صفت‌گل و چاپ چهارم «کوروش کبیر» نوشته «لمب هرولد» با ترجمه صادق رضازاده‌شفق کتاب‌های تجدیدچاپی هستند که به بازار آمده‌اند.

258 زن و 953 مرد مولف، همچنین 96 زن و 185 مرد مترجم پدیدآورندگان این هفته را شامل می‌شوند. 32 عنوان کتاب بدون قیمت و 21 اثر نیز به‌صورت چاپ افست در این بازه زمانی در موسسه خانه کتاب ثبت شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها