جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
نقل ‌قول‌هایی درباره امام علی(ع) از 27 کتاب معتبر اسلامی

کتاب «سیمای امام علی (ع) در متون نثر عرفانی فارسی» شامل نقل قول‌هایی مختصر درباره امیر‌المؤمنین علی(ع) از 27 کتاب مهم و معتبر اسلامی است. این کتاب به تازگی از سوی انتشارات تیرگان منتشر شده است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، از جمله کتاب‌هایی که از آن‌ها در  کتاب «سیمای امام علی (ع) در متون نثر عرفانی فارسی» نقل قول شده‌است، می‌توان به «کیمیای سعادت اثر امام محمد غزالی»، «اسرار‌‌التوحید اثر ابوسعید ابوالخیر»، «تذکره‌الاولیاء اثر عطار نیشابوری»، «مقالات شمس تألیف شمس‌الدین محمد تبریزی»، «مجالس سبعه و فیه مافیه از مولانا»، «نفحات‌الانس تألیف نورالدین عبد‌الرحمان جامی» و «شرح گلشن راز تألیف شمس‌الدین محمد لاهیجی» اشاره کرد. 

همچنین، کتاب‌های دیگری مانند ترجمه رساله قشیریه، کتاب طبقات صوفیه، روح الارواح، عین‌القضات، التصفیه فی احوال المتصوفه، آداب المریدین، مکاتیب سنایی، آثار شاه نعمت‌الله ولی، آثار کمال الدین حسین خوارزمی و شرح شطحیات در این کتاب بررسی شده‌اند.

نویسنده  کتاب «سیمای امام علی (ع) در متون نثر عرفانی فارسی» در گزینش هر یک از این کتاب‌ها بر آن بوده‌است تا معتبرترین نسخه را از کتاب‌های حاضر گزینش و از آن در کتاب استفاده کند.

در ابتدای هر بخش از کتاب «سیمای امام علی (ع) در متون نثر عرفانی فارسی» نویسنده اثر و برخی از  آثارش معرفی شده و سپس روایات و احادیث مرتبط با مولا علی(ع) عنوان شده‌است. 

در بخش پایانی کتاب نیز نمایه‌ای از «نام»، «کسان»، «کتب» و «مناطقی» که در کتاب نام آن‌ها برده شده، آورده شده‌است.

کتاب «سیمای امام علی (ع) در متون نثر عرفانی فارسی» با شمارگان یکهزار نسخه، در 180 صفحه و به قيمت چهار هزار و 500 تومان از سوی انتشارات تیرگان منتشر شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط