چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۷
انتشار مجموعه 6 جلدی «مناقب خاندان نبوت و امامت»

دوره شش جلدی کتاب «مناقب خاندان نبوت و امامت» با ترجمه حسین صابری، عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد، از سوی انتشارات علمی و فرهنگی روانه بازار شده‌است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، دوره شش جلدی کتاب مناقب خاندان نبوت و امامت(برگردان فارسی مناقب آل ابی‌طالب) تألیف «ابو جعفر محمد بن علی بن شهر آشوب مازندرانی» با ترجمه حسین صابری در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته‌است.

«ابن‌شهر آشوب» سرآمد منقب‌نگاران جهان تشیع محسوب می‌شود و کتاب وی با عنوان «مناقب آل ابی‌طالب» شاهکار این عرصه و سزاوار بازشناختن و بی‌نیاز از شناساندن است.
 
گستردگی مآخذ و تنوع منابع مناقب، شاهدی بر دانش و وسعت نظر مؤلف اثر، ابو جعفر ثانی ابن شهر آشوب مازندانی است و این تنها یکی از ویژگی‌های این اثر است.

به گفته حسین صابری، مترجم اثر، ترجمه این مجموعه بر اساس دو متن عربی دیگر صورت گرفته‌است؛ یکی، چاپ نجف که نسخه الکترونیکی آن در اختیار مترجم قرار گرفته و دیگری چاپ «جمال اشرف الحسینی» که به مترجم اهدا شده‌است.

از ویژگی‌های این ترجمه، آن است که منابعی که مولف به آن‌ها ارجاع داده، توسط مترجم شناسایی و نشانی آن در اختیار مخاطب قرار گرفته‌است.

همچنین برای بهره جستن بیشتر اهل تحقیق نیز متن عربی احادیث و روایات در پاورقی کتاب‌ها ذکر شده‌است.

علاوه بر این شش جلد کتاب، یک جلد کتاب نیز به صورت نمایه برای استفاده بهتر پژوهشگران از این مجموعه ارایه شده‌است. 

دوره شش جلدی کتاب «مناقب خاندان نبوت و امامت» با شمارگان دو هزار نسخه، در سه هزار و  855 صفحه و به قیمت دو میلیون و دویست هزار ریال از سوی انتشارات علمی و فرهنگی منتشر و روانه بازار نشر شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط