شنبه ۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹
جديدترين مسايل حاشیه‌ای کتاب در برنامه رادیویی «کتاب فرهنگ»

محسن حاجی زین‌العابدینی، سردبیر و مجری برنامه «کتاب فرهنگ» گفت: مخاطبان این برنامه مي‌توانند جدي‌ترين و جديدترين مباحث فرهنگی و مسایل مربوط به کتاب را بشنوند و با مسايل جاري و حاشیه‌ای کتاب و نشر به صورت مطلوبی آشنا شوند./

دکتر محسن حاجی زین‌العابدینی، سردبیر و مجری برنامه رادیویی «کتاب فرهنگ» که از رادیو فرهنگ پخش می‌شود به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: موضوع این برنامه مسایل مرتبط با کتاب، مطالعه، ادبیات کودک، نسخه‌شناسی و کتابداری است و محورهای برنامه‌های پخش شده تاکنون موضوع‌های مختلف در زمینه تولید، محتوا و مسایل جانبی کتاب را دربرمی‌گیرد. به عنوان نمونه، برنامه‌های پخش شده «کتاب فرهنگ» مسایل مربوط به کتاب‌درمانی، جامعه‌شناسی کتاب، کتابخانه‌های زندان، تغذیه و بهداشت مطالعه و تکنیک‌های مطالعه بوده‌است. 

زین‌العابدینی درباره انگیزه‌های ایجاد این برنامه گفت: با توجه به این‌که یکی از مهم‌ترین مشکلات جامعه کنونی ما، کمبود مطالعه است، پخش این‌‌گونه برنامه‌های فرهنگی به ترویج و اعتلای فرهنگ مطالعه کمک خواهد کرد. 

وی ادامه داد: مخاطبان اين شبكه مي‌توانند جدي‌ترين و جديدترين مباحث فرهنگي و مسایل مربوط به کتاب را بشنوند و با مسايل جاری و حاشیه‌ای کتاب و نشر به صورت مطلوبی آشنا شوند. 

سردبیر و مجری برنامه «کتاب فرهنگ» ادامه داد: شروع این برنامه از 10 تیرماه 1391 بوده‌است. این برنامه، روزهای شنبه از ساعت 10 تا 11 صبح به صورت هفتگی ارایه مي شود.

رادیو فرهنگ، یکی از شبکه‌های رادیویی در ایران است. این رادیو  به مباحث فرهنگی، ادبی، هنری، به‌ ویژه مباحث فکری معاصر می‌پردازد. در کنار بهره‌گیری در خور از پخش موسیقی، پاسخگویی به نیازهای فرهنگی جامعه معاصر از اهداف این رادیو است. 

علاقه‌مندان می‌توانند همه فایل‌های صوتی این برنامه را از طریق پادکست این برنامه culturesbook.podomatic.com داونلود و برای اطلاعات بیشتر به نشانی radiofarhang.ir و وبلاگ http://ketabfarhang.blogfa.com مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها