سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۸
توجه به کتاب و حوزه فرهنگ در رادیو گفت‌وگو

نازنین کتابچی، تهیه‌کننده و سردبیر رادیو «گفت‌وگو» از اجرای برنامه‌های فرهنگی این رسانه خبر داد و گفت: هدف این رسانه ایجاد فرهنگ تعامل میان افراد جامعه است. این رادیو توجه ویژه‌ای به حوزه فرهنگ دارد و برنامه‌های متنوعی درباره کتاب، حوزه نشر و چاپ کتاب ارایه می‌کند.-

 تهیه‌کننده و سردبیر رادیو گفت‌وگو به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: رادیو گفت‌وگو، شبکه‌ای برای اطلاع‌رسانی، تحلیل و واکاوی مسایل روز جامعه است و مخاطب آن فرهیختگان، مسوولان و نخبگان هستند با این هدف که ضمن بی‌طرفی در مسایل مختلف، بتواند بر موقعیت و رخداد‌های جامعه تاثیرگذار باشد. 

وی درباره انگیزه اصلی تشکیل این رادیو گفت: انگیزه و هدف اصلی این رسانه، شنیده‌شدن صداهای مختلف درباره مسایل جامعه و ایجاد فضای چندصدایی با هر گرایش فکری بوده است تا گروه‌های مختلف، صاحبنظران، نخبگان جوان و افراد جامعه بتوانند دیدگاه‌های خود را بیان کنند و فرهنگ تعامل، گفت‌وگو، تساهل و تحمل ابراز نظرهای متفاوت و مخالف در جامعه ترویج پیدا کند. برای همین منظور، بیشتر این برنامه‌ها در قالب گفت‌وگو و مناظره انجام می‌شود. 

کتابچی ادامه داد: این رادیو برای رسیدن به این اهداف طبیعتا با توجه ویژه به حوزه فرهنگ، برنامه‌های متنوعی درباره کتاب، حوزه نشر و چاپ کتاب داشته و تاکنون برنامه‌هایی از جمله معرفی کتاب، نقد فرهنگ کتابخوانی، عملکرد وزارت ارشاد درباره کتاب، علت کمبود میزان مطالعه در جامعه و به طور کلی چالش‌های فرهنگی را با حضور کارشناسان و صاحبنظران برگزار کرده است. 

سردبیر رادیو گفت‌گو با اشاره به برنامه‌های این رادیو با موضوع کتاب بیان کرد: «چاپ امروز» برنامه‌ای است که به صورت هفتگی با اجرای عذرا جزدانی ساعت 17 و 45 دقیقه در روزهای پنجشنبه به طور مستقیم به موضوع کتاب و معرفی کتاب‌های مختلف می‌پردازد. 

وی به برنامه‌های دیگری که به صورت غیر مستقیم به موضوع کتاب می‌پردازند، اشاره کرد و گفت: برنامه‌هایی مانند «نقطه سر خط» با اجرای عذرا جزدانی ساعت 12 و 40 دقیقه در روزهای جمعه، برنامه «روایت» با اجرای نادر نبی‌صفا ساعت 17 و 15 دقیقه در روزهای دوشنبه، برنامه «زین قند پارسی» با اجرای ابوالفضل پاشا ساعت 17 و 15 دقیقه در روزهای پنجشنبه و برنامه «فرارو» با اجرای محمد طباطبایی ساعت 22 در روزهای سه‌شنبه از برنامه‌هایی هستند که از سوی این رسانه پخش می‌شوند تا مخاطبان بتوانند جديدترين مباحث فرهنگي و مسایل مربوط به کتاب را بشنوند. 

تهیه‌کننده رادیو گفت‌وگو بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر از شبکه‌ رادیویی گفت‌وگو به سایت http://www.radiogoftogoo.ir/wave.php مراجعه و همچنین برنامه‌های این رادیو را از موج FM ردیف 103.5 M Hz هر روز از ساعت 12 تا 24 دنبال کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها