دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹
نگاهی سیاسی به زندگانی بانوی بزرگ اسلام

کتاب «از عرش تا عرش» به قلم علی‌محمد بشارتی، زندگی سیاسی حضرت فاطمه زهرا(س) را با نگاه به وقایع و رخدادهای صدر اسلام بررسی می‌کند. این کتاب که در ابتدای سال به چاپ رسیده، تاکنون چهار بار تجدید چاپ شده‌است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب«از عرش تا عرش» در 17 فصل مانند «علاقه خداوند به حضرت زهرا(س)»، «میلاد نور»،«ازدواج» ،«تلخ‌ترین حوادث تاریخی» و...به بررسی زندگی سیاسی دخت نبی اکرم(ص) با روش واکاوی تاریخی و سیاسی پرداخته است. 

نویسنده در این کتاب با به تصویر کشیدن سیر تاریخی مبعوث شدن حضرت محمد(ص) به پیامبری و ظهور اسلام، تلاش می‌کند همه موضوعات تاریخی و سیاسی را که در زندگی فاطمه زهرا(س) دخیل بوده‌اند، از منظر سیاسی و تاریخی به تصویر بکشد. 

کتاب «از عرش تا عرش» تاریخ تحلیلی زندگی حضرت زهرا(س) است و اگرچه فصل‌هایی از این کتاب به مسایل شخصی این بانوی بزرگ اسلام اشاره دارد، اما از نظر نویسنده، مهم‌ترین هدف از نگارش این کتاب توجه بیشتر به مقاومت‌های بی‌نظیر حضرت زهرا(س) در پاسداری از ارزش‌های اسلام است. 

یکی از ویژگی‌های کتاب این است که بیشتر مستندات آن از منابع اهل سنت گردآوری شده و علاوه بر آن، بیشتر وقایع تاریخی صدر اسلام در کتاب ذکر شده‌است.

چاپ چهارم کتاب «از عرش تا عرش» با شمارگان دو هزار نسخه، در 381 صفحه و به قیمت 120 هزار ریال از سوی انتشارات مجتمع فرهنگی عاشورا منتشر شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط