یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۸
شهر پرند كتابفروشي ندارد!

پروين صَدَقيان، عضو هيات مديره جمع فرهنگي زنان ناشر با اشاره به برپايي نمایشگاه «یار مهربان» در شهر پرند گفت: متاسفانه در شهر جديد پرند كتابفروشي وجود ندارد و باتوجه به اين امر تصميم گرفتيم كه نمايشگاه «يار مهربان» را در اين شهر برپا كنيم.-

پروين صَدَقيان در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار كرد: نمایشگاه کتاب «يار مهربان» با بیش از 900 عنوان کتاب به‌مناسبت روز دانشجو از سوی جمع فرهنگي زنان ناشر به مدت يك هفته با ارايه تخفيف 20 درصدي برپا شده است. 

اين عضو هيات مديره جمع فرهنگي زنان ناشر با اشاره به وضعيت كتابفروشي‌هاي شهرستان پرند گفت: متاسفانه مطلع شديم كه تنها كتابفروشي شهرستان پرند مدتي است كه تعطيل شده و اين شهر اكنون كتابفروشي ندارد، به همين دليل تصميم گرفتيم نمايشگاه كتاب «يار مهربان» را در اين شهر برپا كنيم.

وي ادامه داد: يكي از اهداف برگزاري نمايشگاه كتاب در شهر پرند ايجاد شوق براي تاسيس كتابفروشي در اين شهر است كه اميدوارم با همت مسوولان اين امر محقق شود. البته در رايزني با شهرداري پرند پيشنهاد تاسيس شهر كتاب را مطرح كرديم که با استقبال شهردار پرند روبه‌رو شد اما زمان دقيقي براي آن تعيين نشده است و امیدواریم رسانه‌ها با اطلاع‌رساني و پيگيري اين موضوع به داد وضعيت كتاب و كتابخواني اين شهرستان برسند.

صَدَقيان درباره دلايل برگزاري اين نمايشگاه در دانشگاه پيام نور پرند گفت: مطالعات علمي نشان مي‌دهد كه دانشجويان، قشر علاقه‌مند به كتاب هستند و بايد روي آن‌ها سرمايه‌گذاري‌هاي شود، در دنياي امروز دانشجويان بايد با خواندن كتاب خود را مسلح كنند. طرح برپايي نمايشگاه از سوي جمع فرهنگي زنان ناشر مدتي‌ است كه آغاز شده و اميدواريم كه به نتايج مطلوب دست پيدا كند.

وي ادامه داد: كتاب هرجايي كه باشد تاثير خود را مي‌گذارد، شهرستان پرند با وجود دو دانشگاه بزرگ شهري دانشگاهي محسوب مي‌شود، در تهران كتاب به آساني در اختيار متقاضيان قرار مي‌گيرد و مشكل اصلي  دسترسي نداشتن شهروندان شهرستان‌هاي كوچك به كتاب است. برگزاري چنين نمايشگاه‌هايي مي‌تواند به گسترش فرهنگ كتاب و كتابخواني كمك كند.

اين عضو جمع فرهنگي زنان ناشر درباره ناشران حاضر در اين نمايشگاه گفت:‌ 30 ناشر از جمع فرهنگي زنان ناشر به همراه ساير ناشران در اين نمايشگاه حضور دارند و بيش از 900 عنوان كتاب را با موضوع‌‌هاي متفاوتي مانند روانشناسي، ادبيات، كودك و نوجوان، تاريخ، مذهب و ساير حوزه‌ها در اختيار مخاطبان قرار داده‌اند. 

وي در توضيح اهداف اصلي جمع فرهنگي زنان ناشر براي برپايي نمايشگاه‌هاي كتاب اظهار كرد: هدف نخست جمع فرهنگي زنان ناشر از برگزاري چنين نمايشگاه‌هاي بالا بردن سطح فرهنگ كتابخواني و معرفي كتاب‌هاي جديد است و هدف دوم اعلام حضور فعال زنان در صنعت نشر است. بسياري از افرادي كه در اين نمايشگاه‌ها حضور پيدا مي‌كنند شناخت چنداني از بانوان ناشر ندارند و نمي‌دانند كه زنان ناشر چنين فعاليت پر شوري دارند.

صَدَقيان در بخش پاياني صحبت‌هايش گفت: زنان نقش غيرقابل انكاري در توسعه فرهنگ كتاب و كتابخواني و آشنايي كودكان با كتاب دارند، مادري كه در خانه كتاب مي‌خواند، كودك را به مطالعه كتاب ترغيب و شوق و اشتياق كتابخواني را در فرزند ايجاد مي‌كند، اميدوارم كه بانوان متوجه نقش مهم خود باشند و به پيشرفت فرهنگي كشور كمك كنند. 

نمایشگاه کتاب «يار مهربان» از امروز (17 آذرماه) به مدت يك هفته از ساعت 9 صبح تا 19 در دانشگاه پیام نور پرند واقع در فاز دو میدان امام خمینی(ره) به نشانی خیابان آسمان، خیابان باران برپا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها