شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۸
حیدرخان عمواوغلی و عباس اقبال‌آشتیانی به بازار کتاب می‌آیند

«خاطرات حیدرخان عمواوغلی» با تصحیح ناصرالدین حسن‌زاده و «زندگی و زمانه عباس اقبال‌آشتیانی» پژوهشی از لیدا اندیشه با ترجمه جلال‌الدین افضل، دو کتابی هستند که به‌زودی از سوی انتشارات نامک راهی بازار کتاب خواهند شد.-

مدیر نشر نامک به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: «خاطرات حیدرخان عمواوغلی (همراه با تقریرات منتشر نشده حیدرخان به‌خط علی‌اکبر داور)» و «زندگی و زمانه عباس اقبال آشتیانی» دو کتاب جدید این انتشارات هستند که مجوز نشر گرفته‌اند و تا پایان امسال راهی بازار کتاب خواهند شد.

محمد منبت‌کاران درباره «خاطرات حیدرخان عمواوغلی» توضیح داد: این کتاب نسخه‌ای خطی به‌شمار می‌رود که تاکنون منتشر نشده و ناصرالدین حسن‌زاده تصحیح آن را انجام داده است. حیدرخان عمواوغلی متولد 1880 میلادی در سلماس از همپایه‌های ستارخان و باقرخان در نهضت مشروطه بود که در بسیاری از رویدادهای انقلاب مشروطه شرکت داشت و موسس حزب کمونیست در ایران به‌شمار می‌رفت.

وی افزود: پیش از این تنها دو کتاب با نام یکسان «حیدرخان عمواوغلی» اثر اسماعیل رایین و رحیم رضازاده‌ملک درباره این شخصیت بااهمیت تاریخ معاصر ایران تدوین شده بود و این کتاب بر اساس نسخه خطی خاطرات حیدرخان تدوین شده که در اسناد علی‌اکبر داور از رجال سیاسی و وزیر عدلیه دوره رضاشاه به‌دست آمده‌ است.

مدیر نشر نامک به کتاب دیگر این انتشارات اشاره کرد و گفت: «زندگی و زمانه عباس اقبال‌آشتیانی» تز دکترای لیدا اندیشه در دانشگاه یوتای آمریکا به‌شمار می‌رود که با ترجمه جلال‌الدین افضل راهی بازار کتاب خواهد شد. در این کتاب به سرگذشت و زندگی این نویسنده و مورخ معاصر پرداخته و پژوهشگر با تحلیل آثار اقبال این کتاب را تحریر کرده است.

 عباس اقبال آشتیانی از روشنفکران نسل نخست ایران بود که پایه‌گذار تصحیح متون تاریخی بر اساس شیوه جدید غربی به‌شمار می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها