یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۶
«راهنمای مطالعه بارداری و زایمان ویلیامز» به بازار کتاب آمد

کتاب «راهنمای مطالعه بارداری و زایمان ویلیامز(پره تست)» تالیف هافمن و همکاران وی با ترجمه مرسده‌السادات سعادت یزدی و سید‌محمدرضا سید‌‌احمدیان با ویراست بیست و سوم منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب حاضر به‌عنوان جامع‌ترین درسنامه پزشکی درباره بارداری، زایمان و بیماری‌های زنان، دربردارنده یک‌هزار و 700 سوال چهار گزینه‌ای در قالب 59 فصل است. 

در پایان هر بخش از این کتاب، پاسخ سوالات فصل گنجانده شده است. سوالات مطرح شده، بر پایه نکات کلیدی هر متن ارایه و به همان ترتیبی که در متن اصلی کتاب قرار داشته، مطرح و ترجمه شده‌اند.

کتاب حاضر در هشت بخش 59 فصلی تدوین شده است. در بخش نخست، نمایی کلی از علم مامایی مطرح شده و در بخش دوم «آناتومی و فیزیولوژی تکامل جفتی» مورد بررسی قرار گرفته است.

«دوران قبل از زایمان» و «لیبر و زایمان» عناوین بخش‌های سوم و چهارم از این کتاب هستند که در آن‌ها مشاوره‌های قبل از بارداری ارایه شده است.

«جنین و نوزاد» عنوان بخش پنجم کتاب است که به بررسی حیات نوزاد تازه متولد شده پرداخته‌ و بخش ششم با عنوان «دوره نفاس» به عفونت‌های این دوره و موضوع عقیم‌سازی اشاره دارد.

«عوارض زایمانی و عوارض طبی» و «جراحی» دو فصل پایانی کتاب حاضر هستند که به بررسی و پاسخ‌دهی به سوالاتی درباره عوارض زایمانی و جراحی در زایمان اختصاص دارند.

این درسنامه پزشکی، به‌طور مشترک به همت هافمن، هوروساگر، رابرتس، راجر، سانتیاگو، میونوز و ورلی تالیف شده است. 

ویراست بیست و سوم کتاب «راهنمای مطالعه بارداری و زایمان ویلیامز (پره تست)» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 396 صفحه، به بهای 24 هزار و 500 تومان از سوی انتشارات تیمورزاده منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها