شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۱
«ایران بین دو انقلاب» پرفروش‌ترین اثر تاریخی شهر کتاب شد

«ایران بین دو انقلاب» اثر یرواند آبراهامیان با ترجمه احمد گل‌محمدی در صدر لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخی فروشگاه اینترنتی شهر کتاب قرار گرفت. این کتاب به بررسی وضعیت ایران میان انقلاب مشروطه تا انقلاب 57 می‌پردازد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به‌نقل از روابط عمومی شهر کتاب، با گذشت حدود دو ماه از رونمایی فروشگاه اینترنتی شهرکتاب، لیست پرفروش‌های این فروشگاه اعلام شد. در این فهرست، یک‌صد کتاب درج شده است که به ترتیب کتاب‌هایی در حوزه‌های داستان جهان و ایران، شعر ایران، خاطرات و سفرنامه‌ها، روانشناسی، علوم اجتماعی و سیاسی، فلسفه و علم، مدیریت و آشپزی در فهرست پرفروش‌های فروشگاه اینترنتی شهرکتاب قرار دارند.

بیشتر این آثار در میان کتاب‌هایی هستند که در دو سال اخیر به بازار کتاب راه یافته و با استقبال خوبی مواجه شده‌اند. نشر نیلوفر با ۹ عنوان کتاب، به‌عنوان پرفروش‌ترین ناشر در این لیست جای گرفته است و پس از آن نشرهای سخن، سوره مهر، پیکان، قطره، هرمس، مرکز، نگاه، ثالث، افق، جامی، چشمه، کارنامه، تندیس، مروارید، نی، روزبهان، نیستان، فرهنگ نشر نو و شرکت سهامی انتشار قرار دارند.

در حوزه تاریخ، «ایران بین دو انقلاب» اثر یرواند آبراهامیان با ترجمه احمد گل‌محمدی که از سوی نشر نی منتشر شده، بالاترین میزان فروش را به خود اختصاص داده است. پس از آن کتاب‌های «آن روزگاران تهران» با تصویرگری خسرو خورشیدی از انتشارات کتاب‌سرا و «برج فرازان» به‌قلم باربارا تاکمن با ترجمه عزت‌الله فولادوند از انتشارات سخن در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

یرواند آبراهامیان، استاد ایرانی‌الاصلِ تاریخ در کالج باروکِ دانشگاه شهر نیویورک است. آبراهامیان در این کتاب به تحلیل تاثیرات متقابل سازمان‌های سیاسی و نیروهای اجتماعی ایران از سده نوزدهم میلادی تا انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ می‌پردازد. نیروهای اجتماعی را به «گروه‌های قومی» و «طبقات اجتماعی» تقسیم می‌کند و با توجه به دستاوردهای جامعه‌شناسان تاثیرات نظام‌های سیاسی بر نظام‌های اجتماعی را بررسی می‌کند. 
 
«تاریخ و تاریخ‌نگاری» به‌همت محمدرضا ناجی و دیگر نویسندگان از انتشارات کتاب مرجع، «خاطرات سیاسی قوام‌السلطنه» به کوشش غلامحسین میرزاصالح از انتشارات معین، «دو قرن سکوت» اثر عبدالحسین زرین‌کوب از انتشارات سخن و «ما چگونه ما شدیم» به روایت صادق زیباکلام که از سوی انتشارات روزنه به‌چاپ رسیده‌اند، جایگاه‌های بعدی را اشغال کرده‌اند. 

آثار «استانبول» نوشته اورهان پاموک با ترجمه شهلا طهماسبی از انتشارات نیلوفر، «آقای سفیر» به‌همت محمد‌مهدی راجی در گفت‌وگو با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه  از سوی نشر نی و «آکواریوم‌های پیونگ یانگ» به‌قلم «کانگ چول ـ هوان» و «پیر ریگولت» با ترجمه بیژن اشتری از نشر ثالث سه کتاب پرفروش نخست در حوزه کتاب‌های خاطرات و سفرنامه‌ها به‌شمار می‌روند.
 
«پیر پرنیان‌اندیش» اثر میلاد عظیمی و عاطفه طیه از انتشارات سخن، «خاطرات تاج‌الملوک» به‌کوشش مصطفی اسلامیه از انتشارات نیلوفر و «زندگی‌نامه خودنوشت نلسون ماندلا» نوشته «نلسون ماندلا» با ترجمه علیرضا جباری از نشر قطره رتبه‌های بعدی بیشترین فروش را در این مدت داشتند.

در حوزه فرهنگ مردم و طنز  کتاب «چنین کنند بزرگان» اثر «ویل کاپی» با ترجمه نجف دریابندری که از سوی نشر پرواز به بازار کتاب راه یافته، جزو پرفروش‌ترین کتاب بوده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها